Barbora Rakovská: začínala s Yarisom, teraz jazdí Konu
ROZHOVOR: Barboru Rakovskú asi nie je potrebné zvlášť predstavovať. Sympatická moderátorka sa stala ambasádorkou mestského esúvečka Hyundai Kona, avšak my sme sa jej pýtali aj na to, aké bolo jej vôbec prvé auto a či sa jej viac pozdáva nafta alebo benzín.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Barbora, aké bolo vaše prvé auto, aký ste k nemu mali vzťah, prípadne v čom vás vedelo nahnevať?
Moje prvé autíčko bolo malé, ale ako zvyknem hovoriť, všetko sa do neho zmestilo. Bolo to v roku 2008 a bola to Toyota Yaris. Keď tak nad tým rozmýšľam, bolo to asi jedinýkrát, keď som nemala auto značky Hyundai. Potom to už išlo, Santa Fe jedno, Santa Fe druhé, Tuscon a tieto dni brázdim cesty na novej Kone. K prvému autu má človek vzťah porovnateľný k prvej láske, mne hlavne uľahčilo vtedajšiu pracovnú logistiku. Pracovala som v televízii, študovala prvý ročník na vysokej škole a presuny boli pre mňa komplikované na čas. Auto mi odbúralo časový stres a všetko som stíhala s prehľadom.Trávite za volantom veľa času? Je pre vás šoférovanie nutnosť, relax alebo možno potešenie?
Pre mňa je to v prvom rade nutnosť – ak som časový stres pociťovala už v dvadsiatke, tak dnes päťnásobne. Okrem práce a stále školy, musím stíhať dcérine krúžky, priviesť, vybaviť nákup a opäť odviezť malú z krúžku domov. Rodičia to poznajú, ak nemajú krúžkové radosti pod oknom, tak auto je takmer nevyhnutnosť. Dlhšie som bývala v obci blízko Bratislavy, kde dostupnosť SAD nebola dokonalá, o to viac sa pre mňa auto stalo nutnosťou. Musím sa však priznať, že je zároveň aj relaxom: popri dlhých kolónach, ktoré sú pre naše hlavné mesto príznačné, sa s priateľom alebo dcérou porozprávame, pustíme si rozprávky, rozoberáme školu, prácu… A v neposlednom rade je pre mňa auto aj potešením, často brázdim po Slovensku na rôzne akcie, ktoré moderujem. Dlhé cesty si jednoznačne užívam, pustím si hudbu a idem…Ak niečo z uvedeného preferujete, ktoré a prečo: Benzín, nafta alebo elektrina?
Elektrinu som ešte neskúsila… benzín mám momentálne a cítim rýchlejší odpich. Naftu som mala v predošlých modeloch a nesťažovala som sa. Aj keď mnohí mi hovoria, že do mesta je lepší benzín… nie nafta. To sú už na mňa príliš veľké technické termíny… 🙂Keby ste vedeli zhrnúť to najlepšie, čo oceňujete na Hyundai Kona, ktoré veci by to boli?
Kona je skvelé auto pre rodiny s deťmi. Moja malá si okamžite obľúbila farebné variácie interiéru, máme totiž bezpečnostné pásy limetkovej farby a to vám poviem, že kým nenastúpila, ani som im neprikladala takú váhu. Malá sa však išla zblázniť od šťastia 🙂 Čo sa týka technických parametrov, je to autíčko, ktoré sa veľmi dobre šoféruje, ani raz ma nesklamalo a nenechalo s nejakým problémom na okraji diaľnice… takže klopem. Oceňujem nové technologické prvky, ako pripojenie telefónu a zdieľanie aplikácii na palubovke. Sú to veci, ktoré ma potešia. Viem, že Kona už obsahuje aj head-up displej, môj ho síce nemá, ale viem si predstaviť, že je to ďalší prvok, ktorý urobí radosť vodičovi. Ešte taká pikoška… keď som dostala Konu na test drive, tak si ma mnohí fotili… ale nemyslite si, že kvôli mne… boli hotoví, že vidia KONU naživo 🙂Za poskytnutie rozhovoru veľmi pekne ďakujem a prajem tisíce šťastných kilometrov za volantom!
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
AKTUALITA
Nový Opel Grandland oficiálne: Až 700 km dojazd a svietiaca predná maska!
Nová úroveň slobody vo vyšpičkovanom šate!
Atraktívne SUV mieri na vrcholServis
Záručné prehliadky, kliatba značkových servisov
Počúvame to zo všetkých strán: kvalita značkových autorizovaných servisov často vôbec nie je taká, ako zákazník očakáva. Čo s tým, ak nechcete stratiť záruku na svoje nové vozidlo?
Poradíme vám s výberom
Neporaziteľný priestor / Poradca pri kúpe Ford Tourneo Courier
Úplne nový Ford Tourneo Courier prináša zákazníkom viac priestoru a viac štýlu, navyše za veľmi zaujímavú cenu a s najbohatšou výbavou už v základe. Poradíme vám, ktorú verziu si vybrať.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku
Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.
Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu. Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.
Slovnaft Move má jeden rok a stotisíce spokojných zákazníkov
Rok úspešného spojenia vernosti a výhod. Program Slovnaft Move oslavuje prvé narodeniny a jeho aplikáciu si stiahlo už vyše 600-tisíc zákazníkov.
V čom sú jeho výhody a prečo by ste si mali stiahnuť apku aj vy?Novinka
ORLEN spustil mobilnú aplikáciu s vernostným programom
Sieť čerpacích staníc ORLEN spustila mobilnú aplikáciu, ktorá zákazníkom ponúka výhody ako vernostný program a navigáciu do vybranej čerpacej stanice.
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024