Na bratislavskom autosalóne bude aj Mercedes-AMG Project ONE!

Toto by ste nemali premeškať! Jednoznačne najväčšie lákadlo tohtoročného bratislavského autosalóna v INCHEBE bude hyperšport Mercedes-AMG Project ONE. Čítajte ďalej.
Vydané  Text: 

Monopost F1, ktorý môžete jazdiť na bežných cestách s osadeným EVČ. To je hyperšport Mercedes-AMG Project ONE, na ktorý sme tak dlho čakali a ktorého dizajn môžeme obdivovať už aj naživo na bratislavskom autosalóne v Inchebe (24.-29.4.2018)



Automobil pre najnáročnejších vyzerá neskutočne, futuristicky, akoby dizajnéri predbehli dobu o niekoľko desaťročí. Kontroverzný vzhľad je pritom jeden z najdôležitejších faktorov, ktoré sa podieľajú na rozširovaní povedomia o tomto modeli.
Hyperšportový automobil Project One je šialený kúsok najvyspelejšej automobilovej techniky. Očakávalo sa pritom, že ho budú vyrábať v stovkách a k prvým zámožným zákazníkom sa dostane v roku 2020. Dnes sme ho videli prvýkrát naživo na autosalóne vo Frakfurte nad Mohanom. Mercedes-AMG Project One je zbierka superlatívov a fantastických technických parametrov zabalených do karosérie z uhlíkových vlákien. Veď posúďte sami:
• 5 motorov, z toho 4 elektrické;
• hlavný motor z monopostu F1 má v kľude 2000 otáčok za minútu;
• vytočiť sa dokáže až na 11000 otáčok za minútu;
• termálna účinnosť dosahuje 43 percent;
• 1,6-litrový zdvihový objem posiela na kolesá 723 konských síl;
• iba turbo poháňa vlastný motor s výkonom 109 koní;

Technológie z monopostov F1 v priebehu rokov prenikli aj do civilného sveta, kde sa postarali predovšetkým o zvyšovanie efektívnosti motorov. Samotné motory však pre civilné použitie vhodné nie sú, pretože tie jednoducho nemajú kde využiť ich obrovský potenciál. Aj napriek tomu sa Mercedes rozhodol, že pod hlavičkou AMG do roku 2020 vyrobí a predá také modely, ktoré takýto motor obsahovať budú. Project One je odvážne a technicky špičkové vozidlo, ktorého cena sa už dnes uvádza v miliónoch. Presne 2,25 milióna eur za jeden kus je čiastka, ktorá prekvapuje aj v prípade, že je pod kapotou motor, ktorý v roku 2015 doviedol Lewisa Hamiltona na piedestál víťaza. Mimochodom, práve tento slávny pretekár vo Frankfurte doviedol nový automobil pred fotoaparáty novinárov. V Bratislave sa hyperšport Project One predvedie spoločne aj s novou generáciou automobilov Mercedes-Benz triedy A. To sú len dve zo siedmich premiér či celkovo okolo troch desiatok modelov osobných a prvýkrát spoločne aj úžitkových vozidiel vystavených na najrozsiahlejšej (vyše 1 300 štvorcových metrov) expozícii Mercedes-Benz na 28. autosalóne v bratislavskej Inchebe.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.