Aktuality

FOTOGALÉRIA: Nový Ford Focus oficiálne! Od začiatku aj ako kombi a crossover.

Ford Focus pôsobí dynamickejším a modernejším dojmom, samotným dizajnom však nešokuje. Novinka akoby z oka vypadla malej Fieste. V rámci kreatívneho brainstormingu však dizajnéri prišli s nápadom prevziať niektoré zaujímavé estetické riešenia aj od prémiovej konkurencie.

Grafika predných svetlometov a spôsob zápisu označenia modelu na zadnom veku kufra sú typické pre automobilku Volvo. Štylisticky nám však predná časť nového Focusu pripomína ďalšiu bývalú značku, ktorú mal Ford kedysi vo svojom vlastníctve - Aston Martin.

FOTOGALÉRIA: Nový Ford Focus oficiálne! Od začiatku aj ako kombi a crossover.

Focus bude k dispozícii hneď v niekoľkých verziách. Nebude chýbať ani luxusné Vignale, športovejší ST-Line či terénny Active. Tradične sa mení nielen dizajn, výbava, ale aj funkčné vlastnosti auta, ako napríklad odhlučnenie u Vignale, tuhší a o 10 mm nižší podvozok pri ST-Line či zvýšená svetlá výška o 30 mm alebo oplastovanie pre verziu Active.

Pozitívne hodnotíme posnutie predných stĺpikov viac dozadu a zväčšenie rázvoru o 53 mm, ktoré bude mať nezanedbateľný vplyv nielen na jazdné vlastnosti, ale aj priestorovú ponuku na zadných sedadlách. Batožinový priestor dosahuje so sklopenými sedadlami až 1 354 dm3 (hatchback) alebo 1 653 dm3 (kombi).

FOTOGALÉRIA: Nový Ford Focus oficiálne! Od začiatku aj ako kombi a crossover.

Pod kapotou nájdete nové aj overené trojvalcové agregáty EcoBoost v objemoch 1.0 a 1.5 litra, ktoré spĺňajú sprísnenú emisnú normu Euro 6d. Ich výkon sa pohybuje od 74 kW až do 134 kW. Ako prvé trojvalce na svete, budú motory EcoBoost môcť v prípade potreby (nízkeho zaťaženia) odpojiť prísun paliva do jedného z valcov, čím ušetria viac paliva.

Úplne nová je tiež dieselová 1,5-ka EcoBlue vo výkonoch 70 kW a 88 kW s krútiacim momentom 300 Nm. Dieselovým vrcholom je známy, ale prepracovaný dvojliter so 110 kW. S výnimkou základnej motorizácie, všetky verzia sa budú môcť kombinovať s osemstupňovým automatom, alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

FOTOGALÉRIA: Nový Ford Focus oficiálne! Od začiatku aj ako kombi a crossover.

Nové asistenčné systémy posúvajú Focus na druhú úroveň autonómneho riadenia. Adaptívny tempomat teraz dokáže vozidlo nielen úplne zastaviť, ale následne ho aj opäť uviesť do pohybu. Funkciu Stop and Go využijete najmä v ranných, poobedňajších alebo (v prípade Bratislavy) celodenných zápchach.

Pre fanúšikov dynamickej jazdy je podstatný aj údaj týkajúci sa zvýšenia tuhosti karosérie až o 20 %. Zaujímavé sú tiež adaptívne tlmiče, ktoré, v závislosti od kvality povrchu, dokážu zmeniť charakter každé dve milisekundy.

Ford Focus štvrtej generácie dorazí na náš trh už v priebehu tohto leta so základnou cenu okolo 14 000 €

Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

POROVNÁVACÍ TEST: Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Kia Rio 1.4 D-CVVT

Či chceme, alebo nie, bola to práve prvá generácia Škody Fabia, ktorá posunula kategóriu malých hatchbackov do role rodinných automobilov. Tento posun vyvolal ohlasy na opačnej strane a mnohí konkurenti reagovali. No najväčší záujem na ukrojení podielu majú, samozrejme, kórejské automobilky. Ako obstojí Škoda Fabia 1,0 TSI v porovnaní s Kiou Rio 1,4 D-CVVT?