Lexus UX: najmenšie SUV od Lexusu imituje zvuky prevodovky a motora cez repráky

S novým UX Lexus sme sa prvýkrát zoznámili na autosalóne v Ženeve. Ide o prvý model japonskej značky v segmente malých SUV, pritom na prvý pohľad ako malý vôbec nevyzerá.
Vydané  Text: 

Nový mestský crossover odprezentovaný na autosalóne v Ženeve Lexus UX na seba upozorňoval na dynamickým a kompaktným vzhľadom a pútavou štylizáciou predných partií. Tie sa pre Lexus stali typické už pred rokmi a podľa slov nášho kolegu z redakcie Auto Motor a Šport dokonca japonská značka dnes predstavuje akúsi dizajnovú alternatívu za niekdajšie Alfa Romeo. UX je prvý model Lexus postavený na novej platforme GA-C (Global Architecture – Compact). Vyznačuje sa široký uplatnením vysokopevnostnej ocele, použitím kruhových štruktúr okolo otvorov dverí, ako aj sofistikovaných technológií spájania – konštrukčným lepením a zváraním laserovom LSW.
V dôsledku nových vnútorností automobil nadobudol vysokú tuhosť a nízku hmotnosť, zníženie hmotnosti je tiež podmienené použitím hliníka pri konštrukcii dverí, predných blatníkov a krytu motora, ako aj vekom batožinového priestoru z kompozitných materiálov.
Pohonom základnej verzie UX 250H je hybridná benzínovo-elektrická sústava štvrtej generácie s novým dvojlitrovým zážihovým motorom. Spolupracuje s elektromotorom cez prevodovku e-CVT. Celkový výkon tohto systému dosahuje 178 koní (131 kW), výkon sa prenáša na predné kolesá prostredníctvom nového nízkotrikového prevodu. O pohon elektromotora sa stará nová batéria s technológiou NiMH (Nikelmetalhydrid). Variant so systémom pohonu všetkých kolies využíva systém E-Four s prídavným elektrickým motorom na zadnej náprave, ktorý je aktivovaný riadiacou jednotkou auta po detekcii sklzu predných kolies. Konvenčnú verziu UX 200 poháňa nový benzínový motor s objemom dva litre s vysokou tepelnou účinnosťou 40 percent.
Športový variant Lexus UX F Sport bol vyladený aj zo strany podvozka, uplatnenie našli špeciálne pružiny a stabilizátory. K dispozícii bude aj systém Adaptive Variable Suspension z Lexusu LS s jazdným režimom Sport S+. Pocity zo športovej jazdy má podporiť aj technológia Active Sound Control, ktorá vytvára zvukové efekty typické pre vozidlá s bežnou automatickou prevodovkou. Niekto by sa mohol ohradiť, že je to nezmysel a Lexus takto iba chce vzbudiť pocity z riadenia športového auta, avšak v konečnom dôsledku o to ide každej automobilke, ktorá sa pustí do produkcie na výkon orientovaných modelov. Falošné zvuky motora a prevodovky preto považujeme za aktívnu snahu automobilky dopriať motoristom čo najviac. Nový Lexus UX sa dostane do predaja koncom tohto roka.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.