Stále čakáme na spoločný športiak od BMW a Toyoty. Značky však majú rozdielne očakávania

BMW Z4 novej generácie už bolo nafotené, najnovšie informácie o spoločnom aute však nie sú priaznivé.
Vydané  Text: 

Je to už šiesty rok, čo motoristická verejnosť očakáva plody spolupráce medzi nemeckou značkou BMW a japonskou Toyotou. Ešte v roku 2012 tieto spoločnosti vyhlásili, že budú spoločne pracovať na športovom automobile, ktorý by sa priblížil aktuálnym modelom Toyota Supra a BMW Z4. Ako uvádza poľský spravodajský magazín Gazeta, „jeden z hlavných inžinierov Toyoty“ povedal v rozhovore s novinármi, že práca na novej Supra ukázala rozdiely vo filozofii práce na oboch kontinentoch. Spolupráca medzi BMW a Toyotou začala v roku 2012, pričom počas prvých dvoch rokov museli inžinieri a dizajnéri vypracovať spoločnú filozofiu práce. Nasledujúce dva roky uplynuli a zatiaľ sa plody tejto spolupráce neurodili. Každá strana chcela stavať auto podľa vlastnej vízie a potom prispôsobiť čo najviac riešení spoločnej platforme. V určitom okamihu sa však ukázalo, že oba projekty sa už priveľmi líšia, že nebude ľahké alebo dokonca možné stanoviť spoločné body projektov.
Na aktuálnom autosalóne v Ženeve Toyota predstavila koncept nového modelu Supra s odkazom na model GT86, BMW však nič v kontexte témy nezverejnilo. Neznamená to však, že by do dnešného dňa nič nepripravilo – koncom januára tohto roka zahraničný motoristický magazín carmagazine.co.uk zverejnil paparazzi fotografie maskovanej novej generácie roadstera BMW Z4, ktorý pristihol pri testoch spoločne s maskovanou Suprou. Na fotografiách vyzerá nové Z4 vskutku dokončene, jedna fotografia dokonca umožňuje nahliadnuť aj do interiéru malého športového vozidla (pozrite sa do fotogalérie k tomuto článku).








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.