Nový Peugeot 508 GT bude výrazne drahší, poľské ceny nás nemilo prekvapili

Peugeot definitívne vstupuje do prémiového sveta, čomu zodpovedajú aj ceny nového 508 GT.
Vydané  Text: 

Peugeot 508 druhej generácie vyzerá výraznejšie, modernejšie, estetickejšie, sofistikovanejšie, skrátka čokoľvek, len nie nudne a zastarane. Spolu s novým zovňajškom a krásnym interiérom však prichádza na rad aj zdražovanie. Poľský trh už ceny prvej série First Edition pozná a nie sú vôbec priaznivé.

V Poľsku sa Peugeot 508 vo variante sedan predáva za ceny od 98 200 złotych. Je to ekvivalent našich 23 412 eur. Cenu za benzínový 508 GT First Edition však Peugeot stanovil na 199 900 zł (47 658 eur) a cenu za vznetový až 203 900 zł (48 558 eur).
U nás sa odchádzajúca verzia Peugeotu 508 GT predáva za 23 590 eur, teda o necelé dve stovky drahšie ako v Poľsku. Očakávame preto, že ceny edicíe First Edition budú veľmi podobné, respektíve o málo drahšie ako u našich severných susedov. Séria First Edition obsiahne benzínový motor PureTech (225 koní) s karosiérou lakovanou v červenej farbe Ultimate a naftový motor BlueHDi (180 koní) s tmavomodrou úpravou laku Dark. Automobily budú stáť na 19-palcových diskoch Augusta pokrytými lakom Grey Dust.

Nový Peugeot 508: Toto bude bomba!

Nový sedan sa síce podriadi aktuálnemu dizajnovému manuálu značky Peugeot, ktorý sa prejavuje na jeho najnovších modeloch z kategórie SUV, ale osvojí si ho v sebe vlastnej forme. Ak neberieme do úvahy obrovské SUV Peugeot 5008, model 508 GT budeme považovať za vlajkovú loď výrobcu. Má elegantnú siluetu zachovávajúcu karosárske prevedenie sedan, hoci v pri pohľade na zadné partie by sme ho mohli považovať aj za moderné štvordverové kupé, respektíve Gran Coupe.
Ostro rezané línie, osvetľovacia LED technika a rozumne zladená kombinácia čiernych a chrómových doplnkov dáva tušiť o technologickej vyspelosti nového automobilu. Zaujmú predovšetkým vertikálne LED pásy denného svietenia na prednej maske a modelové označenie „508“ na hrane prednej kapoty. Interiér sa výrazne inšpiroval SUV modelmi 3008 a 5008, nachádzame tu moderný dizajn, kompaktný volant, masívnu stredovú konzolu s vysokým tunelom a digitálnu palubovku uloženú pomerne vysoko nad úrovňou volantu. Peugeot veľmi vhodne kombinuje čierne plasty s dreveným dekorom, ktorý v tomto prípade nepôsobí gýčovo alebo nevyladene.
Peugeot i-Cockpit obsahuje aj 12,3-palcový farebný displej pred volantom, druhý 10-palcový displej na stredovej konzole a tiež ambientné LED osvetlenie. Navigačný systém ponúkne podporu pre zobrazenie 3D máp a tiež rozšírené funkcie o cenách palív, dopravných obmedzeniach či o predmetoch záujmu (POI, reštaurácie, čerpacie stanice, služby, obchody a pod.). V ponuke predajcov objavia 1,5- a 2-litrové naftové motory a tiež nové benzínové agregáty. Otvorene sa píše aj o hybridnom elektricko-benzínovom variante s maximálnym výkonom až 300 konských síl (221 kW). Ceny, dostupnosť a úrovne výbavy sú práve tými údajmi, ktoré zatiaľ nemáme.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »