Nafotili sme dlho očakávaný elektromobil od Audi, do predaja pôjde v auguste

Výroba prvého sériového výhradne elektrického modelu e-tron je už iba otázkou mesiacov. V Ženeve sme nafotili funkčný prototyp.
Vydané  Text: 

Dnes sa v ponuke automobilky Audi vyskytujú dva modely s označením e-tron: A3 Sportback e-tron a Q7 e-tron quattro. Za prvý zaplatíte od 40.550 eur, za veľké SUV minimálne 84.050 eur. Sú to poriadne pálky, najmä pri uvážení, že to nie sú skutočné elektromobily. Platformu e-tron využívajú ako doplnkový pohon, ktorý pomáha znižovať celkovú priemernú spotrebu až pod dva litre benzínu na 100 km. Na autosalóne v Ženeve teraz automobilka previedla prototyp modelu e-tron, ktorý však nie je iba hybridom, ale plne elektrickým automobilom. Do predaja sa má dostať už v auguste tohto roka a bude prvým komerčne predávaným elektromobilom od značky so štyrmi kruhmi.
Zaujímavosťou je, že výrobca ešte pred spustením sériovej výroby vyrobil 250 prototypov, ktoré testoval v údajne „extrémnych podmienkach“. Audi si potrebovalo overiť, či bude jej elektromobil schopný prevádzky v najrôznejších kútoch sveta. Aj prototyp, ktorý náš zanietený kolega nafotil na autosalóne v Ženeve, bol ešte vybavený maskovacími fóliami, väčšinu z jeho dizajnu však aj tak vidieť môžete. Kamufláž je v tomto prípade iba na oko, výrobca už neskrýva prakticky nič, nedostali sme sa iba do interiéru. Oceňujeme najmä to, že Audi nepodľahlo tlaku a nespravilo zo svojho elektromobilu nevkusnú krabičku pripomínajúcu detskú hračku. E-tron je robustný, členitý, má dokonca „normálnu masku chladiča“ (hoci ten tu nie je vo svojej tradičnej podobe). Fotografie od nášho redaktora dopĺňame aj o oficiálne fotky výrobcu.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.