Škoda Vision X jazdí na CNG, benzín a elektrinu, pozrite si oficiálnu fotogalériu nového SUV

ŠKODA VISION X je prvým hybridným vozidlom v histórii značky s pohonom všetkých kolies bez kardanového hriadeľa, s pohonom na zemný plyn, benzín a elektrinu. Emisie CO2 predstavujú len 89 g/km.
Vydané  Text: 

Mladoboleslavská značka na tohtoročnom autosalóne v Ženeve predstavila svoj debutový hybridný crossover, respektíve malé SUV, ktorý na pohon využíva CNG, benzín a elektrinu. Štúdia ŠKODA VISION X je vo svojej podstate malé SUV, podobnosť so SEAT Arona či Hynudai Kona nie je úplne náhodná: práve im by automobil mohol konkurovať, ak by sa raz objavil v predaji. Platí to najmä pre Konu, ktorá sa najnovšie predstavila vo verzii s výhradne elektrickým pohonom.
Obsiahnutý zážihový motor pracuje na stlačený zemný plyn a benzín, elektromotor má za cieľ jednak jazdiť bezemisne, taktiež znižovať celkové priemerné emisie počas dlhodobej prevádzky. Vision X by podľa Škody dosahoval emisie iba 89 g CO2 /km. Okrem toho môže vďaka inovatívnemu hnaciemu ústrojenstvu využívať podľa potreby pohon predných, zadných alebo všetkých kolies, v tomto prípade bez kardanového hriadeľa.
Vision X bola pôvodne štúdiou, ktorá sa pretavila do konceptu na ženevskom autosalóne a neskôr sa očakáva, že nahradí súčasné modely Fabia Combi a Rapid Liftback. Mestský crossover/SUV stojí na univerzálnej modulárnej platforme na platforme MQB A0, s ktorou sa budeme v rámci značiek koncernu Volkswagen stretávať čoraz častejšie.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.