Ford sa musel inšpirovať Ikeou (?) V kufri používa papierovú lepenku namiesto plastu

Správne spracovaný papier unesie až 100-násobok svojej hmotnosti. Poschodie kufra v EcoSporte preto zvládne až 300 kg náklad.
Vydané  Text: 

Je to vec, o ktorej sa často nehovorí. Málokedy sa pri testoch automobilov zameriavame na to, ako kvalitne sú spracované kryty a police v batožinovom priestore. Pritom platí, že ak má auto dvojité dno, toto poschodie (či ak chcete policu) musí zvládať pomerne vysokú záťaž. Značka Ford práve zverejnila video, na ktorom poukazuje na to, z akého materiálu pripravila policu v kufri. Je z papiera. Ten vie byť vraj pevnejší ako oceľ, ak sa správne navrhne a spracuje. Tajomstvom vysokej nosnosti papiera je jeho spracovanie do dizajnu, ktorý kopíruje včelie plásty. Štruktúra „honeycomb“ dokáže uniesť až 100-násobok svojej hmotnosti, takže ak samotná polica váži tri kilogramy, je schopná zvládnuť záťaž až 300 kilogramov. Možno to neznie až tak úžasne, ale keď auto občas používate aj ako dodávku, ktorou vozíte domov nákup z Hornbachu a OBI, rozumiete týmto číslam. Ako uvádza Ford vo svojej tlačovej správe, polica „bola vyvinutá pre úplne nové SUV Ford EcoSport a slúži na skrytie cenností, ktoré môžu byť krehké.“ Ako vidíme na videu, myslel tým napríklad aj obyčajné vajíčka. Rovnaká štruktúra papiera sa používa v moderných nábytkoch, napríklad tých značky IKEA. Majú vysokú odolnosť a hoci sa nevyrovnajú masívnemu drevu, vedia ho celkom dobre imitovať – avšak s nepomerne nižšou hmotnosťou. Aj ten stôl, na ktorom máte položený počítač, je možno vyrobený práve z tohto materiálu, ktorý je možné vyrábať aj z recyklovaného papiera.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.