BMW sa sťahuje do Česka, vraj už v zahraničí nemá kapacity

BMW nalieva peniaze do krajiny, v ktorej ani samotná vláda nechce mať so zahraničím nič spoločné, už vonkoncom nie s proeurópskym Nemeckom. Objekt vyrastie na ploche približne 500 hektárov v Karlovarskom kraji blízko Sokolova.
Vydané  Text: 

ILUSTRAČNÉ FOTO, Prvá jazda na BMW 6GT (2017) Autoviny.sk
TLAČOVÁ SPRÁVA – Predstavitelia spoločnosti BMW Group, vlády Českej republiky a zástupcovia Karlovarského kraja dnes v Prahe oznámili začiatok výstavby nového skúšobného centra. Objekt vyrastie na ploche približne 500 hektárov v Karlovarskom kraji , blízko Sokolova a neďaleko hraničného priechodu Svatý Kříž/ Waldsassen, teda približne dve a pol hodiny jazdy automobilom od hlavného výskumného a vývojového centra FIZ (Forschungs und Innovationszentrum) spoločnosti BMW Group v Mníchove. Prevádzka nového skúšobného strediska BMW Group, ktoré poskytne prácu niekoľkým stovkám zamestnancov, sa spustí začiatkom budúceho desaťročia. Celkové investície dosiahnu trojciferné hodnoty v miliónoch eur. Dr. Herbert Grebenc, BMW AG, Human Resources, Senior Vice President Real Estate Management, Corporate Security, pri predstavení projektu v Prahe prehlásil: „BMW Group je na čele vývoja moderných technológií. Ako inovatívna spoločnosť máme za cieľ priniesť našim zákazníkom tie najlepšie a emotívne najsilnejšie zážitky z jazdy a vytvoriť digitálne prepojenie medzí ľuďmi, vozidlami a službami. V plánovanom vývojovom centre v Sokolove budeme pokračovať napríklad v zdokonaľovaní v revolučných oblastiach, akými sú elektromobilita, digitalizácia, autonómne riadenie ako aj asistenčné systémy.“ Aktuálne vývojové centrá v Aschheime neďaleko Mníchova, v Miramas (Francúzsko) a v Arjeplogu (Švédsko) už nemajú dostatočné kapacity na splnenie ďalších požiadaviek na testovanie. Spoločnosť sa preto v niekoľkých uplynulých mesiacoch zaoberala hľadaním vhodných strategických oblastí v Nemecku a v susedných krajinách. Dr. Herbert Grebenc vysvetľuje rozhodnutie o voľbe Českej republiky: „V Sokolove sme našli ideálne podmienky a lokalitu na testovanie vozidiel. Otvorenie prvého vývojového centra vo východnej Európe vytvorí nové možnosti a súčasne bude míľnikom v histórii našej spoločnosti. Spolupráca s vlastníkom pozemkov, so spoločnosťou Sokolovská uhoľná, ako aj so všetkými politickými zástupcami, bola extrémne pozitívna a je založená na vzájomnej dôvere.“ Jana Vildumetzová, hajtmanka Karlovarského kraja, vyzdvihuje význam nového skúšobného centra BMW Group pre celý región: „Pre Karlovarský kraj majú plány takého dôležitého investora, akým je nemecká automobilka BMW, absolútne zásadný význam. Náš región patrí k trom štrukturálne postihnutým krajom v republike, chýba tu výskum, vývoj a inovácie, zápasíme s chýbajúcimi pracovnými miestami, navyše Sokolovsko postihne v budúcnosti postupný útlm ťažby a ľudia budú hľadať nové uplatnenie. Vďaka ponuke stoviek nových pracovných miest v súvislosti s vybudovaním skúšobného centra pre autonómne vozidlá v oblasti Veľkej podkrušnohorskej výsypky a vzhľadom na vznik vývojového pracoviska môžeme začať písať úplne novú kapitolu rozvoja regiónu. Občanom Sokolovska a celého kraja sa otvoria veľmi atraktívne pracovné príležitosti. Zámer prichádza v pravý čas a my vynaložíme všetko potrebné úsilie na to, aby bolo vedenie Karlovarského kraja pre spoločnosť dobrým partnerom a oporou pri uskutočňovaní všetkých plánov.“
ILUSTRAČNÁ FOTOGRAFIA - BMW radu 7

Nové vývojový kampus v Unterschleißheime – 40 testovacích vozidiel BMW radu 7 pre vysoko a plne autonómnu jazdu

Spoločnosť BMW Group už v roku 2016 oznámila, že v novom stredisku v Unterschleißheime neďaleko Mníchova sa bude koncentrovať na získavanie skúseností v oblastiach konektivity automobilov a systémov pre automatizovanú jazdu. Po dokončení bude v novej lokalite pracovať viac než 2 000 zamestnancov na rôznych úlohách od vývoja softvéru až po reálne testy na cestách s cieľom prípravy ďalšieho kroku smerom k systémom plne autonómnej jazdy. Intenzívna a rýchla spolupráca a rozhodovanie v rámci tímov situovaných vo vzájomnej blízkosti znamenajú novú štruktúru usporiadania. Súčasne s otvorením strediska v roku 2017 sa začalo so stavbou 40 vývojových prototypov vozidiel BMW radu 7 určených na testovanie systémov pre vysoko a plne autonómnu jazdu na diaľniciach i v mestskom prostredí. Tieto vozidlá sa budú používať v miestnych podmienkach kooperujúcich spoločností Intel (USA), Mobileye (Izrael) a BMW Group (Mníchov). — KONIEC TLAČOVEJ SPRÁVY —








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.