Tipnite si, koľko kusov Hyundai Kona už jazdí po Slovensku?

Predaje sa pustili len teraz, podľa výrobcu sú čísla úspechom.
Vydané  Text: 

„Hyundai hlási vysoký záujem o nové SUV KONA,“ tvrdí názov najnovšej správy, ktorú zverejnila značka Hyundai na Slovensku. Čo to znamená v reálnych číslach? Tie zreteľne dokazujú, že Slovensko je malý trh. Hyundai Kona je projekt, ktorý reaguje na stále rastúci dopyt verejnosti po mestských crossoveroch. Tieto vozidlá perfektne kombinujú hatchbacky s SUV-čkami, respektíve medzi nimi tvoria akýsi medzistupeň. Nie je to iba o slovenskom trhu, ale o tom celosvetovom na čele s čínskym. Kona teraz bojuje o svoje miesto v pomerne početnej konkurencii: z neprémiového sveta sú to Seat Arona, Škoda Karoq, Mazda CX-3, Citroen C3 Aircross, Peugeot 2008, prémioví výrobcovia majú BMW X1 a X2, Mercedes-Benz ponúka svoje GLA a spomenúť by sme mohli ešte mnohých ďalších.
Ako uvádza Hyundai, slovenskú premiéru nové vozidlo prežilo na autosalóne v Nitre v októbri tohto roka, od minulého týždňa je spustená kampaň v médiách a už dnes po slovenských cestách jazdí 20 kusov modelu Kona. Do konca roka by malo pribudnúť ďalších 80 kusov, čím by sa bilancia predaja len na konci roka 2017 ustálila na okrúhlej stovke. Kona sa u nás predáva zatiaľ iba s benzínovým motorm 1.0 TGDi (88 kW) a s objemnejším 1,6-litrovým 177-koňovým motorom, ktorý umožňuje aj pohon všetkých štyroch kolies. Cena neklesá pod 14 490 eur, za variant s automatickou prevodovkou a výbavou Comfort si dokonca zaplatíte takmer 20-tisíc eur. Vzhľadom na kúpnu silu Slovákov je zaujímavé, že až dve tretiny predajov tvoria silnejšie verzie s pohonom 4×4. Budúci rok by sa ponuka motorizácií mala rozšíriť aj o naftové agregáty a tiež o výlučne elektrický variant. Kona by tak mohol byť jeden z najkrajších elektromobilov vôbec.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.