V čom vidí budúcnosť Toyota? Na elektromobily zabudnite!

Budúcnosť nemusí byť jednofarebná!
Vydané  Text: 

Orientovať sa výhradne na elektromobily je tak trochu krátkozraké. Vývoj ide dopredu neskutočným tempom a s najväčšou pravdepodobnosťou ešte niekoľkokrát otočí smerovanie automobiliek.
Toyota si navyše myslí, že vo svete je miesto pre rôzne druhy alternatívnych pohonov. Tak ako aj dnes máme na výber medzi benzínom, naftou či plynom, v budúcnosti bude prebiehať súboj medzi elektromobilmi a palivovými článkami. Kým elektromobily sú podľa Toyoty vhodné do mesta, palivové články budú využívať väčšie vozidlá na dlhšie vzdialenosti. Vodíkové automobily však Japonci považujú za najideálnejšie. Proces tankovania totiž nie je dlhší ako pri spaľovacích autách, ponúknu 600 kilometrový dojazd a palivo je možné vyrobiť takmer z čohokoľvek, aj z exkrementov!
V súčasnosti má automobilka v ponuke jediný sériovo vyrábaný automobil na vodík s názvom Mirai (v preklade „budúcnosť“). Ten sa predáva len na niektorých trhoch, pretože vo svete je minimálna sieť čerpacích staníc. Krajiny sa totiž zameriavajú hlavne na elektromobilitu, na ktorú môžu uplatniť veľké množstvo dotácií. Cena vodíkových automobilov sa ale do roku 2025 má priblížiť hybridným automobilom, čím sa nepochybne zvýši záujem o tento druh pohonu a štáty ho tým pádom už nebudú môcť ignorovať. Čo si o palivových článkoch myslíte vy?




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.