Ste dosť vyzretý na používanie elektromobilu? Táto appka vás bude sledovať a hodnotiť

Ak si nie ste istý, môžete si do svojho smartfónu nainštalovať aplikáciu, ktorá vás bude sledovať.
Vydané  Text: 



Elektromobily valcujú a prevalcujú celý svet, bohužiaľ o tom nemôžeme pochybovať. Namiesto vysoko efektívnych spaľovacích motorov s krásnym zvukom nám bude pod kapotami áut bzučať elektrické dynamo, s ktorým prejdeme akurát tak z domu do práce a naspäť.

Je to však prirodzený vývoj a musíme s ním nevyhnutne počítať. Je preto na mieste klásť si otázky typu: „Som vôbec dostatočne pripravený na vlastníctvo a používanie elektrického auta? A bude mi ten jeho komický dojazd stačiť, ak si chcem občas vyhodiť z kopýtka a ísť navštíviť rodičov mimo mesta?“ Sú to správne otázky, pretože odpovede na ne určia, či je elektrické auto pre vás vhodné.

Daimler najnovšie pripravil aplikáciu pre smartfóny s názvom EQ Ready, ktorá má za cieľ nielen spropagovať vlastné modely od smartu a Mercedesu s alternatívnym pohonom, ale aj pomôcť zákazníkovi v rozhodovaní.

Aplikácia je sofistikovaná a skutočne prešpekulovaná. Prihlasujete sa do nej pomocou účtu Mercedes Me a spôsob, ktorým hodnotí používateľa, je pomerne fascinujúci.

„Telefón používateľa zaznamenáva trasy, na ktorých používateľ jazdí so svojím osobným motorovým vozidlom (bez ohľadu na značku). Vzniká tak realistický používateľský profil, ktorý je oveľa presvedčivejší ako jedna skúšobná jazda,“ uvádza Daimler vo svojom vyjadrení k novej aplikácii a pokračuje: „Používateľ aplikácie môže manuálne zadávať potenciálne nabíjacie stanice, napríklad doma alebo na pracovisku, čím optimalizuje virtuálnu jazdu na elektrický pohon. V budúcnosti bude aplikácia doplnená o verejne dostupné nabíjacie stanice.“

To znamená, že aplikácia sa nepýta na to, či sa vám elektromobily páčia a koľko asi tak denne odjazdíte kilometrov, ale samočinne sleduje váš pohyb v priebehu dňa a na základe toho odporúča kúpu konkrétneho elektromobilu, eventuálne auta s hybridným pohonom.



Ak ste sa tešili, že si aplikáciu nainštalujete a vyskúšate jej výkon v praxi, máme zlú správu. Pre slovenských majiteľov smartfónov s iOS a Android zatiaľ dostupná nie je, ale po uvedení v Nemecku by sme sa jej dočkať mali. Dnes ju nevieme v obchode s aplikáciami dohľadať, pretože pre naše územie je jej zobrazenie blokované.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.