Oficiálne stanovisko ZAD k nehode s opatrovateľkami: Je to dôsledok šedej zóny dopravy bez regulácie!
Podľa Zväzu autobusovej dopravy (ZAD) je doprava 8+1 takzvanými mikrobusmi akousi šedou zónou, pretože nie je dostatočne regulovaná.
Vydané Text: Redakcia
Až osem životov si vyžiadala nehoda mikrobusu Opel Vario a nákladého vozidla MAN s chladiarenským návesom v sobotu ráno medzi Hornými Vestenicami a Nitrianskymi Sučanmi v okrese Prievidza.
Podľa prezidenta Policajného zboru Tibora Gašpara je to vôbec najtragickejšia nehoda v jeho kariére, poľutovanie nad udalosťou vyjadrili aj politici, premiér Robert Fico a prezident Andrej Kiska prostredníctom Facebooku. Je to udalosť, ktorá vyvoláva otázky spojené s bezpečnosťou dopravy, kvalitou našich ciest a tiež samotnej skutočnosti, že Slováci musia kvôli absolútne nevyhovujúcim platovým podmienkam odchádzať za prácou za hranice a absolvovať pritom niekoľkohodinové cestovania. Podľa Zväzu autobusovej dopravy (ZAD) je doprava 8+1 takzvanými mikrobusmi akousi šedou zónou, pretože nie je dostatočne regulovaná.
Prinášame celé stanovisko ZAD k nehode.
Tlačové stanovisko ZAD: Reakcia autobusových dopravcov k tragickej nehode mikrobusu a kamiónu
Zväz autobusovej dopravy (ZAD) vyjadruje úprimnú sústrasť pozostalým po nehode mikrobusu a kamiónu, ktorá sa udiala v sobotu ráno medzi Hornými Vestenicami a Nitrianskymi Sučanmi. Nehodu – obzvlášť s takto tragickými následkami – považujeme za mimoriadne poľutovaniahodnú udalosť. Ako nevyhnutné vnímame dôsledne prešetriť jej príčiny a zanalyzovať, ako sa do budúcna vyhnúť podobným situáciám, ak to bude čo i len trochu možné.
Autobusoví dopravcovia združení v Zväze autobusovej dopravy dlhodobo apelujú na takzvanú šedú zónu, kedy nedochádza k regulácii pri vozidlách „8 + 1“ (8 cestujúcich a jeden vodič), a to ani v prípade pravidelnej linkovej dopravy.
V praxi tak nie sú pri tomto druhu prepravy stanovené jazdné doby, pravidelné odpočinky ani spôsobilosti vodičov ako kvalifikačná karta vodiča, psychotesty či zdravotná spôsobilosť.
Dôvody nehody budú predmetom vyšetrovania, no aj v prípade, že nehoda nesúvisela s uvádzanými nedostatkami legislatívy, ZAD bude naďalej upozorňovať na nevyhnutnosť sprísnenia pravidiel pre vozidlá „8+1“ a ich prevádzku v pravidelnej doprave. Veríme, že navrhované zmeny by priniesli pozitívny vplyv na zvýšenie bezpečnosti cestujúcich, ktorá musí byť prvoradým cieľom každého dopravcu. Zároveň platí, že tému vníma aj Európska komisia, ktorá uvažuje nad zahrnutím dopravy „8+1“ do verejnej osobnej dopravy pri zavádzaní takzvaného cestného balíčka.
Zväz autobusovej dopravy združuje najvýznamnejšie podniky na Slovensku poskytujúce výkony vo verejnom záujme v autobusovej doprave pre samosprávne kraje (spoločnosti slovenskej autobusovej dopravy SAD). Sektor slovenskej autobusovej dopravy ročne prevezie takmer 250 miliónov cestujúcich, vykoná viac ako 230 miliónov km a jeho flotila predstavuje 4.300 vozidiel. Spoločnosti pravidelne investujú do modernizácie a bezpečnosti vozidiel a komfortu autobusových staníc. Zväz autobusovej dopravy má 17 členov, ktorými sú najväčší autobusoví dopravcovia na Slovensku.
Pokračujte na ďalší príspevok »
Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.
Slovnaft Move má jeden rok a stotisíce spokojných zákazníkov
Rok úspešného spojenia vernosti a výhod. Program Slovnaft Move oslavuje prvé narodeniny a jeho aplikáciu si stiahlo už vyše 600-tisíc zákazníkov.
V čom sú jeho výhody a prečo by ste si mali stiahnuť apku aj vy?Novinka
ORLEN spustil mobilnú aplikáciu s vernostným programom
Sieť čerpacích staníc ORLEN spustila mobilnú aplikáciu, ktorá zákazníkom ponúka výhody ako vernostný program a navigáciu do vybranej čerpacej stanice.
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivo