Prísne tajné! Volkswagen plánuje predstaviť hneď niekoľko nových SUV modelov.

V koncerne dominuje emisný škandál, no nevedie k stagnácii. Práve naopak: značka sa vyvíja pozoruhodným tempom. VW sa má stať značkou SUV – a podľa možnosti aj s elektrickým pohonom.
Vydané  Text: 

Ako často sa stáva, že ľudia jasajú, keď vidia nový model VW? Ktorý ich tak chytí za srdce, že potlesk neustáva? Pri nových modeloch Polo, Tiguan alebo Arteon asi zriedka. No keď je predstavený ideový nástupca minibusu Bulli, potom sa – ako prezradili účastníci – 4 500 predajcov pozvaných na konferenciu o budúcnosti v Berlíne sotva udrží na stoličkách, hoci predstavený I.D. Buzz s elektrickým pohonom je zatiaľ iba štúdiou. Triumvirát členov predstavenstva Herbert Diess (predseda), Frank Welsch (vývoj) a Jürgen Stackmann (marketing) sa rozhodol pre cestu do budúcnosti, ktorá dá značke Volkswagen nový profi l – nielen vizuálne, ale predovšetkým v orientácii celého modelového programu.


Podobne to bude vyzerať aj pri ďalšom prírastku do modelového programu SUV v budúcom roku, no vo vyššom výkonovom pásme. Tiguan Coupé, zaradený v modelovom programe o segment vyššie, sa bude začínať od 110 kW (150 k) a navyše bude vybavený motorom 2.0 TDI biturbo s výkonom 176 kW (240 k) a benzínovým motorom 2.0 TSI s výkonom 162 kW (220 k), ktoré sa budú štandardne montovať so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a s pohonom všetkých kolies 4MOTION. Motory, rovnako ako kokpit, budú pochádzať z normálneho modelu Tiguan, no asistenčné systémy budú posunuté na úroveň modelu Arteon. Mimochodom, pre čínsky trh plánuje VW aj ešte jeden špeciálny model SUV kupé strednej triedy.

Kompletný príspevok nájdete v aktuálnom čísle časopisu Auto Motor a Šport









Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.