Z Frankfurtu priamo do Nitry! Volkswagen predstaví hneď niekoľko horúcich noviniek.
Autosalón v Nitre začína už o pár dní!
Vydané Text: Peter Orosz
Dobrou správou je, že T-Roc prichádza s novým dizajnovým jazykom, ktorý obdržia aj iné modely značky. Agresívnejší vzhľad a kontrastné farby sú príjemnou zmenou, pretože o starých modeloch by nevedela nič zaujímavé povedať ani Eva Máziková. Predávať sa bude s troma benzínovými motormi TSI a troma naftovými motormi TDI v troch výkonových stupňoch: 85 kW (115 k), 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Základné motory obdržia 6-stupňovoú manuálnu prevodovku a náhon na predné kolesá. Pri motoroch s výkonom 110 kW (150 k) si zákazník môže zvoliť aj pohon všetkých kolies 4MOTION (s ovládacím systémom 4Motion Active Control) a 7-stupňovú automatickú prevodovku DSG. Najvýkonnejšie motory sa sériovo kombinujú s prevodovkou DSG a pohonom 4MOTION.
Druhou frankfurtskou novinkou, ktorú uvidia návštevníci autosalónu v Nitre je Polo novej – v poradí už šiestej generácie. Auto je konečne vhodné aj pre ľudí, ktorým sa nezastavil rastový hormón v štrnástich a na zadné sedadlá sa zmestí aj priemerne veľký človek bez toho, aby si musel vodič zašpiniť príručný amputačný nôž, ktorý mal podľa mňa patriť k štandardnej výbave starého Pola. V doplnkovej výbave nájdeme zaujímavé prvky z väčších modelov, ako sú napríklad reflektory z LED alebo dvojzónovú automatickú klimatizáciu. Neobyčajne široká ponuka motorov obsahuje až 8 agregátov – benzínových, naftových aj na zemný plyn CNG. Základ má k dispozícii veľmi slabý trojvalec 1.0 MPI s výkonom 55 kW (75 k) a vrcholnou motorizáciou je štvorvalec 2.0 TSI s výkonom až 147 kW (200 k).
Do tretice uvidíme aj novú verziu obľúbeného SUV – Tiguan Allspace. Oproti základnej verzii má predĺžený rázvor o 11 cm a celkovú dĺžku karosérie natiahnutú takmer o 22 cm na 4,70 m. Vďaka tomu je na výber aj s usporiadaním sedadiel 5+2, pričom sedadlo pre tri osoby v druhom rade je pozdĺžne posuvné o 18 cm a dve sedadlá v treťom rade dajú zaklopiť do podlahy. Päťsedadlová verzia má batožinový priestor so slušným základným objemom 760 dm3, pri sklopení zadných sedadiel je k dispozícii maximálny objem až 1920 dm3. Ponuka siedmich motorov sa začína benzínovým štvorvalcom 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a siaha až po turbodiesel 2.0 TDI Biturbo s výkonom 176 kW (240 k).
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Pokračujte na ďalší príspevok »
Spravodajstvo
Polícia odhalila nelegálne vrakovisko so 397 autami. Neskočilo tam aj vaše auto?
Autovraky sú pre životné prostredie záťažou a je potrebné s nimi nakladať tak, aby neboli ohrozujúce. V prípade nelegálneho vrakoviska vzniká riziko znečistenia prostredia, v ktorom žijú desiatky až stovky tisíc ľudí.
Vyšetrovanie stále prebieha, polícia sa o svoj „úlovok“ podelila s verejnosťou prostredníctvom Facebooku.Veľkonočné sviatky
Plánujete cez sviatky piť a jazdiť? Má zmysel zbavovať sa zvyškového alkoholu a opice?
Máte v sebe dosť sily na to, aby ste tieto sviatky strávili bez pitia alkoholu?
Polícia už avizovala, že cez sviatky bude na cestách s motoristami. Neupozorňuje na kontroly alkoholu, ako skôr na dozeranie nad bezpečnosťou. Jazdiť so zostatkovým alkoholom v krvi je rovnaké, akoby ste pili priamo počas jazdy.Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.