Z Frankfurtu priamo do Nitry! Volkswagen predstaví hneď niekoľko horúcich noviniek.

Autosalón v Nitre začína už o pár dní!
Vydané  Text: 

Autosalón v Nitre bude nabitý novinkami! Volkswagen dokonca predstaví horúce novinky, ktoré mali premiéru len pár dňami vo Frankfurte! Hlavnou hviezdou pritom bude nový T-Roc. Automobil vo veľkostnom formáte Golfa (dĺžka 4,23 m) je ďalším modelom, uvedeným v rámci SUV ofenzívy značky Volkswagen, ktorá bude pokračovať aj v budúcom roku.


Dobrou správou je, že T-Roc prichádza s novým dizajnovým jazykom, ktorý obdržia aj iné modely značky. Agresívnejší vzhľad a kontrastné farby sú príjemnou zmenou, pretože o starých modeloch by nevedela nič zaujímavé povedať ani Eva Máziková. Predávať sa bude s troma benzínovými motormi TSI a troma naftovými motormi TDI v troch výkonových stupňoch: 85 kW (115 k), 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Základné motory obdržia 6-stupňovoú manuálnu prevodovku a náhon na predné kolesá. Pri motoroch s výkonom 110 kW (150 k) si zákazník môže zvoliť aj pohon všetkých kolies 4MOTION (s ovládacím systémom 4Motion Active Control) a 7-stupňovú automatickú prevodovku DSG. Najvýkonnejšie motory sa sériovo kombinujú s prevodovkou DSG a pohonom 4MOTION.


Druhou frankfurtskou novinkou, ktorú uvidia návštevníci autosalónu v Nitre je Polo novej – v poradí už šiestej generácie. Auto je konečne vhodné aj pre ľudí, ktorým sa nezastavil rastový hormón v štrnástich a na zadné sedadlá sa zmestí aj priemerne veľký človek bez toho, aby si musel vodič zašpiniť príručný amputačný nôž, ktorý mal podľa mňa patriť k štandardnej výbave starého Pola. V doplnkovej výbave nájdeme zaujímavé prvky z väčších modelov, ako sú napríklad reflektory z LED alebo dvojzónovú automatickú klimatizáciu. Neobyčajne široká ponuka motorov obsahuje až 8 agregátov – benzínových, naftových aj na zemný plyn CNG. Základ má k dispozícii veľmi slabý trojvalec 1.0 MPI s výkonom 55 kW (75 k) a vrcholnou motorizáciou je štvorvalec 2.0 TSI s výkonom až 147 kW (200 k).


Do tretice uvidíme aj novú verziu obľúbeného SUV – Tiguan Allspace. Oproti základnej verzii má predĺžený rázvor o 11 cm a celkovú dĺžku karosérie natiahnutú takmer o 22 cm na 4,70 m. Vďaka tomu je na výber aj s usporiadaním sedadiel 5+2, pričom sedadlo pre tri osoby v druhom rade je pozdĺžne posuvné o 18 cm a dve sedadlá v treťom rade dajú zaklopiť do podlahy. Päťsedadlová verzia má batožinový priestor so slušným základným objemom 760 dm3, pri sklopení zadných sedadiel je k dispozícii maximálny objem až 1920 dm3. Ponuka siedmich motorov sa začína benzínovým štvorvalcom 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a siaha až po turbodiesel 2.0 TDI Biturbo s výkonom 176 kW (240 k).




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.