BMW odhalilo X7, my sme ho nafotili počas testovacej jazdy na diaľnici

(32×FOTO) Ak vám pripomína Volvo XC90, nie ste sami.
Vydané  Text: 

Koncept BMW X7 s pohonom iPerformance, ktorý kombinuje sily spaľovacieho motora TwinPower Turbo s elektrickým eDrive má byť dôkazom, že veľké a luxusné SUV/SAV s elektrifikovaným pohom patria k sebe. Plug-in hybrid predstavený na autosalóne IAA 2017 (Frankfurt nad Mohanom) je skutočným obrazom produkčného modelu, ktorý snáď uvidíme v showroomoch predajcov už onedlho.

AKTUALIZOVANÉ: BMW X7 sme videli jazdiť naživo počas našich ciest. Na diaľnici sa objavilo v kamufláži, ktorú automobilky štandardne používajú, aby skryli aspoň detaily pripravovaných modelov. Všetky fotografie si môžete prezrieť vo fotogralérii k článku. Najväčšie SUV v histórii BMW je skutočne robustné, má široký postoj a impozantné rozmery. Pripomína predimenzované trucky populárne v USA. Od nich sa však líši mimoriadnym luxusom v interiéri.

Nafotili sme kamuflované BMW X7 (koncept 2017) na diaľnici (Auto Motor a Šport/Autoviny.sk)


Svet momentálne veľmi úspešne dobýjajú crossovery, ale dopyt po veľkých luxusných SUV-čkach neustane zrejme nikdy. Výrobcom sa jednoducho oplatí investovať enormné prostriedky do vývoja, výroby a marketingu.

X7 bude hierarchicky a aj cenovo najvyšším modelom triedy X, ktorá by tak obsiahla všetky kategórie SUV/SAV – od tých najmenších, počnúc modelom X1, po okázalo robustné X7.



Dizajn konceptu BMW X7 nápadne pripomína aktuálnu generáciu vozidiel Volvo XC90. Na prvý pohľad sa dokonca zdá, že jediný prvok, ktorý tieto dva automobily odlišuje, je rozdelená maska chladiča u BMW. X7 iPerformance by však malo nachádzať zákazníkov, ktorí vyžadujú ešte o niečo viac, než ponúka Volvo. Podľa slov BMW má byť model X7 jeden z najdôležitejších, čo sa týka plnenia misie NUMBER ONE > NEXT, teda dosahovania „značného nárasut predaja a tržieb najmä v luxusnom segmente“.



Dizajn karosérie je nápadný a nesnaží sa pôsobiť kompaktne či dynamicky. Veľké rozmery prijíma ako výhodu, pre ktorú si ho raz budú ľudia kupovať. Predná maska je prakticky plochá na vozovku, postoj je široký a podvozok veľmi vysoký – veď vozidlo stojí na 23” kolesách!



Interiér je rovnako ako vonkajší dizajn nápadne sofistikovaný, moderný a je interpretáciou značky o luxuse budúcnosti. Obsiahne priestor pre 6 pasažierov vrátane vodiča, pričom každý z nich má k dispozícii plnohodnotné individuálne nastaviteľné sedadlo. Vedľa seba sa nachádzajú 12,3-palcová digitálna prístrojová doska a stredový dotykový informačný displej. Automobil stojí na až 23-palcových diskoch z ľahkých zliatin, ktoré zároveň znižujú aerodynamický odpor vozidla.










Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.