Alfa Romeo pod krídlami VW? FCA zvažuje predaj hneď niekoľkých značiek!

Nám sa táto myšlienka nepozdáva…
Vydané  Text: 

Keď sa v General Motors rozhodli predať automobilku Opel skupine PSA, fanúšikovia na internete zúrili. Nechcem si ani predstaviť, čo by nastalo, keby chcel Fiat posunúť Alfu do rúk Nemcom. O predaji tejto značky sa špekuluje už niekoľko rokov a Volkswagen raz prišiel s reálnou ponukou, ktorú Taliani odmietli. Nedávno ale vyšli na povrch nové informácie priamo z prostredia skupiny Fiat Chrysler Automobiles. Spoločnosť sa chce v budúcnosti zamerať na výrobu masových áut, no v portfóliu vlastní hneď niekoľko exkluzívnych, maloobjemových značiek. Tie je nutné neustále dotovať a ukrajujú výraznú časť zo ziskov. Podľa neoverených zdrojov, uvažujú nad predajom automobiliek Maserati, Alfa Romeo a spoločnosti Magneti Marelli.


Asi nikoho neprekvapí, že záujem prejavili Číňania. Takto už zachránili aj automobilku Volvo, za čo im môžeme byť vďační. Navyše, rozhodli sa nezasahovať do vývoja a nechali Švédom určitú voľnosť, ktorú by potrebovala aj Alfa Romeo či Maserati.


Ďalšou alternatívou je už spomínaný Volkswagen. Otázkou je, ako by Nemci pristupovali k automobilke s bohatou históriou a významným rodokmeňom. Ich tradičný postup je asi každému jasný – znížiť náklady a použiť koncernovú techniku. To si ale v prípade týchto značiek neviem veľmi dobre predstaviť. Čo si o možnom spojení týchto automobiliek myslíte vy?




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.