Peugeot je po rokoch opäť vo forme! Nástupca 508-čky bude vyzerať fantasticky.

Automobilka už nebude experimentovať.
Vydané  Text: 
Ak by vám dnes niekto povedal, že Peugeoty boli v Afrike žiadané hlavne kvôli odolnosti a spoľahlivosti, tak by ste ho s najväčšou pravdepodobnosťou vysmiali a za trest posadili do modelu 1007. Skutočnosť by mu ale dala za pravdu. Pred päťdesiatimi rokmi vyrobili Francúzi auto, ktoré zvládlo viac ako Land Rover či Jeep. Celej Afrike kraľoval obyčajný sedan strednej triedy – Peugeot 504. Ten samozrejme vyrábali aj v iných karosárskych verziách, ale samotný fakt, že obyvatelia tohto azda najmenej hostinného kontinentu na svete potrebovali k životu sedan od Peugeotu, je takmer neuveriteľný. V 90. rokoch sa Peugeot začal vyžívať vo výrobe šoférskych áut a ostrých hatchbackov. Model 406 bol veľmi populárny a do sŕdc sa mnohým zapísala aj legendárna 306-ka GTi-6.


Začiatkom nového tisícročia ale nastal zvrat a automobilka začala vyrábať škaredé, nudné a nespoľahlivé autá. Je väčšia pravdepodobnosť vytvorenia si citového vzťahu k chladničke, než k modelom 1007, 407 či 307. Aj kvôli ním má Peugeot zlú povesť, ktorej sa rozhodol zbaviť.


V súčasnosti tak automobilka opäť prechádza výraznými zmenami, čoho dôkazom sú jej najnovšie modely. Aktuálna generácia Peugeotu 3008 je neporovnateľne lepším autom. Má podarený dizajn a interiér s takmer prémiovým spracovaním. Podľa môjho názoru, je 3008-čka dokonca najkrajším SUV na trhu.


Ďalším prekvapením automobilky Peugeot môže byť nástupca modelu 508, ktorého už testujú v reálnej premávke. Prvé fotky prezrádzajú dynamický vzhľad s priam športovou bočnou siluetou. Prvky exteriéru budú korešpondovať s tými, ktoré môžeme nájsť aj na 3008-čke. Je tiež veľmi pravdepodobné, že sa Francúzi pokúsia nadviazať na minulé úspechy a vyrobia vyslovene šoférsku limuzínu. Pohľad do interiéru nám totiž vsadil chrobáka do hlavy. Len ťažko by sme si mohli nevšimnúť športové sedadlá s výrazným bočným vedením, červené prešívanie či zakrytý nápis na spodnej časti volantu. To všetko vyzerá veľmi sľubne a je pravdepodobné, že automobilku čaká ďalšia „zlatá éra“, podobná tým z minulého storočia. Nevieme sa dočkať!




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.