Ford vyrobil pick-up podľa vojenskej stíhačky, F-150 je Raptor F-22

Vydražili ho za 300-tisíc dolárov a hoci nevie lietať, také priemerné lietadlo určite odtiahnuť dokáže.
Vydané  Text: 

Zatiaľ, čo Meredes-Benz predvádza svoje nové najluxusnejšie pick-upy sveta, Ford vyrába svoje off-roady radu F už od roku 1948. Vrcholom tejto takmer 70-ročnej evolúcie je F-150 Raptor F-22, pravdepodobne najvyspelejší a najokázalejší pick-up v histórii americkej automobilky.

Raptor F-22 je americká vojenská stíhačka, ktorej vzhľad možno nebudete považovať za výnimočný alebo okázalý. Jej klady sa prejavujú v praxi, disponuje najmodernejšími bojovými technológiami a stala sa vzorom pre off-road pick-up. Na každoročnom gala ho automobilka vydražila a jeho majiteľom sa stal ambasádor United States Airforce’s F-22 Squadron v Nevade, istý Gary Ackerman. Zaplatil zaň 300-tisíc amerických dolárov (zdroj).

Ford F-150 Raptor F-22 (2017) (foto: Ford)

Táto nezanedbateľná suma putovala na účet organizácie Experimental Aircraft Association’s Young Eagles foundation, ktorá má za cieľ podnietiť v mladých záujem o letectvo a dizajn.

Galavečery Ford organizuje od roku 2008 a doteraz dražil iba športové vozidlá Mustang. Ten minuloročný sa vydražil za 295-tisíc amerických dolárov, pričom úplne prvý AV8R Mustang v roku 2008 bonitný účastník získal za 500-tisíc.

Ford F-150 Raptor F-22 je vybavený 3,5-litrovým twin-turbom EcoBoost s maximálnym výkonom 545 konských síl, má špeciálne upravené tlmiče, audiosystém s 1500 W zosilňovačom, farebnou úpravou od Sherwin-Williams nadväzujúcou na stíhačku Raptor a ručne vylešteným lakom karosérie od firmy Independent Detail.

Za zmienku stojí mimoriadna osvetľovacia LED technika so svietivosťou 1,3 miliónov kandela.


O Forde F-150 Raptor F-22 informovala značka Ford v tlačovej správe.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.