Mercedes triedy E má ako off-road 4×4² svetlú výšku 42 cm

Kolegovia z Nemecka vyskúšali triedu E s pohonom z G 4×4². Luxusné kombi na veľkých kolesách vyzerá nezvyčajne, ale nie je to celkom márny projekt…
Vydané  Text: 



V dnešnom autopriemysle je doslova fenomén vyrábať pseudoterénne automobily. Stačí mierne zväčšiť svetlú výšku, oplastovať spodné hrany karosérie a vozidlo je pripravené niesť nálepku off-road. Off-road je však oveľa viac ako nálepka a vyšší podvozok. Je to o podvozku, krížení náprav a schopnosti prechádzať aj trasami, kde žiadne cesty nie sú a nikdy neboli.

Špeciál triedy E kombi od Mercedesu s pohonom z triedy G má na svedomí istý Jürgen Eberle, 40-ročný vývojový inžinier. Ten luxusný kombík postavil iba o 18 milimetrov nižšie ako triedu G 4×4², svetlá výška je šialených 420 milimetrov. Kolesá majú parametre 285/50 R 20, automobil využíva portálové nápravy a multi-link suspenziu. S väčšími kolesami vznikla aj potreba zväčšenia blatníkov, reálna šírka E kombi je teda 210 centimetrov.

Luxusné kombi umožňuje brodenie do hĺbky až 500 milimetrov. foto: Deniz Calagan pre Auto Motor und Sport

Pod prednou kapotou pracuje štandardný benzínový šesťvalec od Mercedesu z motorizácie E 400. Výroba od prvej skice po prvú testovaciu jazdu trvala až šesť mesiacov, veľkú časť času však zabralo navrhovanie a kalkulovanie. Samotná stavba prebehla za šesť týždňov. Zaujímavosťou je, že blatníky boli vyrobené na 3D tlačiarni a upravené hnacie hriadele poskytlo AMG.

Mercedes-Bez triedy E kombi s upraveným podvozkom a pohonom 4×4² je neoficiálnym projektom, hoci bol vytváraný práve v Mercedese. Dokazuje, že koncept off-road kombíka je technicky zrealizovateľný a je krásnou ukážkou tvrdenia, že kto chce, ten si cestu nájde.

VIAC FOTIEK NÁJDETE V GALÉRII K ČLÁNKU. foto: Deniz Calagan pre Auto Motor und Sport



Zdroj: Auto Motor und Sport




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.