Audi A8 oficiálne predstavené! Zaujme skôr technikou, než dizajnom.

Pozrite si prvé oficiálne fotografie Audi A8.
Vydané  Text: 

Súčasná generácia sa nepochybne radí k najstarším autám danej kategórie a nástupca prichádza päť minút po dvanástej. Úplne novú generáciu odhalili v Barcelone a je priam nabitá technikou.


Auto je postavené na najnovšej koncernovej platforme MLB, špeciálne navrhnutej pre automobily s pozdĺžne uloženým motorom a náhonom na predné kolesá. Limuzína s dĺžkou 5,17 m (+3,7 cm) a rázvorom 3,00 m, prípadne o 13 cm viac pri verzii A8 L s predĺženým rázvorom, je dizajnovo inšpirovaná štúdiou Audi prologue. Samotná karoséria je vyrobená z ultraľahkých materiálov, nechýba hliník, horčík či dokonca plast.


Ak si myslíte, že vďaka ním ušetrilo Audi niečo na hmotnosti, tak ste vedľa. Nová vlajková loď je dokonca o niečo ťažšia, pretože priestor dostali alternatívne druhy pohonov a ich batérie. Je potvrdené, že každý jeden model bude určitým spôsobom elektrifikovaný. Už v základe očakávajte mild-hybridnú technológiu bez ohľadu na výber motorizácie.


Teraz tá zábavnejšia časť. Audi prichádza s novou benzínovou (250 kW) aj naftovou (210 kW) V6kou s objemom 3.0 litra. Neskôr prídu do ponuky aj tradičné motory V8 a W12. Počkať si budeme musieť na plug-in hybridnú verziu, ktorú budú kombinovať s motorom V6. Zvládnuť by mala až 50 elektrických kilometrov a batériu bude možné dobíjať aj bezkontaktne. Bez ohľadu na motor, majú všetky verzie A8 štandardne 8-stupňovú automatickú prevodovku a permanentný pohon všetkých kolies quattro.


V kabíne je horizontálne členený kokpit s novou koncepciou ovládania, založenou na absencii väčšiny fyzických prvkov. Nechýbajú digitálne prístroje či voliteľný head-up displej. Celému interiéru ale dominuje obrazovka s uhlopriečkou 25,7 cm (10,1 palca). Druhý displej slúži na ovládanie klimatizácie. My by sme ale v tomto prípade dali prednosť tradičným fyzickým gombíkom.


Spoločnosť Audi tvrdí, že model A8 je prvým vozidlom na svete, ktoré prináša autonómnu technológiu tretej úrovne. Systém je schopný zrýchľovať, riadiť a brzdiť na akejkoľvek ceste s centrálnou bariérou či pruhom. Traffic Jam Pilot funguje až do rýchlosti 60 km/h a nevyžaduje ani pozornosť vodiča, ktorý sa môže venovať iným činnostiam.


Podrobnejšie informácie o technike a motorizáciách sa dozvieme vo Frankfurte, kde sa auto predstaví širokej verejnosti. Predaj chce Audi spustiť už v septembri, a to s cenami od 80 000 eur.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.