Pre koho je určený kabriolet s dojazdom 155 km? Smart Fortwo Cabrio electric drive

Dvojmiestny Smart Fortwo sa od tohto mesiaca predáva aj vo variante kabriolet s plne elektrickým pohonom.
Vydané  Text: 

Smart Fortwo kabriolet s elektrickým pohonom. Viac fotiek nájdete v galérii (foto: Daimler)

Najmenšie mestské automobily majú svoje čaro. Smarty sú nápadné, pekné, praktické a ideálne pre ľudí, ktorí majú aktívny životný štýl a nepotrebujú veľa batožinového priestoru. Daimler teraz pripravil a spúšťa objednávky takého variantu modelu Fortwo, o ktorého praktickom využití ale môžeme celkom vážne pochybovať.

Jazdí výlučne na elektrinu, dobíjanie akumulátorov trvá celé hodiny a aj s 80 percentami ich kapacity odjazdí maximálne 155 kilometrov. Je nám úplne jasné, že v reálnych podmienkach tento dojazd klesá aj k polovici, čo robí z elektrického Smartu jedno z najmenej využiteľných automobilov súčasnosti.
Smart Fortwo kabriolet s elektrickým pohonom. Viac fotiek nájdete v galérii (foto: Daimler)

Až tak zlé to ale nebude. Cieľovou skupinou takéhoto zaujímavého elektroauta sú ľudia, ktorí pracujú aj bývajú v mestách a majú dobrý prístup k nabíjacím staniciam. Denne neprejazdia veľa kilometrov, ale používanie mestskej hromadnej dopravy sa im nepozdáva. Trojfázový synchrónny motor s cudzím budením je uložený v zadnej časti vozidla, disponuje maximálnym výkonom 62 kW (82 koní) a krútiacim momentom 160 Nm. Prevodovka je tradične bez prevodových stupňov, ktoré elektromobily nepotrebujú, je však možné využívať špeciálny jazdný režim ECO, ktorý spotrebu energie stláča k minimu a maximalizuje dojazd. Ten 155-kilometrový je už aj tak naozaj slabý, aktívny režim ECO bude teda s najväčšou pravdepodobnosťou štandardom.
Smart Fortwo kabriolet s elektrickým pohonom. Viac fotiek nájdete v galérii (foto: Daimler)

Kombinovaná spotreba energie je 13 kWh/100 km a roku 2018 bude na želanie dostupná mimoriadne výkonná rýchlonabíjačka s výkonom 22 kW. Tá umožní nabíjať 17,6 kWh akumulátor za menej ako 45 minút (80% kapacity). Bude potrebné to, aby bola napájacia sieť trojfázová. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 130 km/h. Elektrický kabriolet Fortwo prichádza ako tretí elektromobil po modeloch Smart Fortwo kupé a Smart Forfour.
Smart Fortwo kabriolet s elektrickým pohonom. Viac fotiek nájdete v galérii (foto: Daimler)




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.