Nové kabrio triedy E vyzerá úchvatne a jazdí za 4,3 litra

Vraj je to najtichší kabriolet medzi konkurentmi, je o vyše desať centimetrov dlhší ako jeho predchodca a vôbec prvýkrát dostáva pohon všetkých štyroch kolies 4Matic. Nová generácia kabrioletov modelovej triedy E je jednoducho neprehliadnuteľné vozidlo.
Vydané  Text: 

Vraj je to najtichší kabriolet medzi konkurentmi, je o vyše desať centimetrov dlhší ako jeho predchodca a vôbec prvýkrát dostáva pohon všetkých štyroch kolies 4Matic. Nová generácia kabrioletov modelovej triedy E je jednoducho neprehliadnuteľné vozidlo.

Spája vysokú mieru komfortu a vietor vo vlasoch. Zdanlivo nezlúčiteľné nový Mercedes-Benz E Cabrio spája dovedna a prekonáva svojho predchodcu snáď po každej stránke. V prvom rade je to krásny ladný dizajn, ktorý novinke naozaj svedčí a nadväzuje tak na dizajnovú stratégiu nemeckej automobilky.


V porovnaní s odchádzajúcou generáciou éčkového kabrioletu je tá nová o 123 mm dlhšia, 74 mm širšia a rázvor kolies narástol o nezanedbateľných 113 mm na finálnych 2873 mm. Tlmiče sú nastavené o 15 mm nižšie ako vo verzii sedan, čo stačí na to, aby mal kabriolet zreteľne lepšiu dynamiku a športovejšie jazdné vlastnosti, tvrdí Mercedes. Automatická strecha sa rozloží a zloží už v priebehu 20 sekúnd a podľa slov automobilky je natoľko kvalitná, že E kabrioletu robí vôbec najtichšie vozidlo spomedzi všetkých svojich konkurentov.


Svoj priestor v novom Mercedese E kabriolet našli technológie Multibeam LED svetlometov, inteligentný čistiaci systém Magic Vision Control, balíček Driving Assistance, Air Body Control, komunikačný systém Car-to-X. Mercedes-Benz triedy E vo variante kabriolet sa bude predávať v niekoľkých variantoch motorizácie, vždy s automatickou prevodovkou 9G Tronic. Konkrétne ide o nasledovné varianty: **Mercedes-Benz E 220 d Cabriolet** (1950cc, 194k, 400 NM, akcelerácia za 7,7 s, spotreba 4,3 l/100km) **Mercedes-Benz E 350 d 4MATIC Cabriolet** (2987cc, 258 k, 620 NM, akcelerácia za 6,1 s, spotreba 6,5 l/100 km) **Mercedes-Benz E 200 Cabriolet** (1991cc, 184 k, 300 NM, akcelerácia za 8,1 s, spotreba 6,2 l/100 km) **Mercedes-Benz E 300 Cabriolet** (1991cc, 245 k, 370 NM, akcelerácia za 6,6 s, spotreba 6,8 l/100 km) **Mercedes-Benz E 400 4MATIC Cabriolet** (2996cc, 333 k, 480 NM, akcelerácia za 5,5 s, spotreba 8,3 l/100 km)





Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.