BMW 5 GT je minulosť, nikomu chýbať nebude

Nahradí to totiž úplne nové Gran Turismo radu 6 s dizajnom vychádzajúcim z modelových radov 5 a 7.
Vydané  Text: 


BMW radu 5 Gran Turismo má svoje dni definitívne spočítané, ale nikomu chýbať nebude, pretože ho nahradí modernizovaná model vo vyššej modelovej sérii 6. Zoznámte sa s úplne novým BMW 6 Gran Turismo, ktoré bude možno ohrozovať aj limuzíny radu 7.

Preradenie 5 GT do modelového radu 6 bolo oficiálne vyhlásené včera a do predaja sa dostane s cenou porovnateľnou s predchodcom, respektíve i pár tisíc eur vyššou. Pre cieľovú skupinu tento rozdiel nehrá žiadnu úlohu v rozhodovaní, reč o sedemdesiatich tisícoch, medzi ktorými sa päťtisíc stratí. BMW 5 GT nebolo pre výrobcu úplným bestsellerom, aj napriek tomu sa však vystavuje riziku, keď ho začlenením do radu 6 ešte zdraží. V novom dizajne však vyzerá výborne a pri pohľade na jeho technológie a rozmery uvažujeme, či nebude kradnúť zákazníkov limuzíne radu 7. 6 Gran Turismo je dlhé 5091 mm (v porovnaní s 5 GT +87 mm), široké 1902 mm (rovnako) a vysoké 1558 mm (-21 mm). Rázvor je dlhý 3070 mm.

Rad 6 bez nadväznosti na iné šestky

Novinka nemá veľa spoločného s BMW radu 6 kabrio a Gran Coupe, nadväzuje práve na vyššie spomenuté limuzíny radu 5 a 7. Zdieľa s nimi modulárnu platformu CLAR a tiež dizajnové princípy. Začlenene do modelového radu 6 však GT prospejú aj po technickej stránke, do základnej výbavy dostane viac: napríklad LED svetlomety, automatické vzduchové pruženie na zadnej náprave, ktoré pomáha pri prevoze ťažkých nákladov, 10,25-palcový dotykový displej, podporu ovládania gestami a tiež sa píše o 12,3-palcovom displeji namiesto prístrojovej dosky pred volantom. Už v štandarde tiež 6 GT ponúkne pestrý balík bezpečnostnej techniky Active Driving Assistant. Obsahuje funkcie upozornenia na kolíziu, sledovanie slepého uhla, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, varovný systém pre križovatky či výstraha pred vjazdom do protismeru. Súčasťou štandardnej výbavy je aj Predkolízny systém ochrany vrátane varovania pred potenciálnou kolíziou s chodcami či Systém udržiavania rýchlosti s funkciou brzdenia. Ten sa dá rozšíriť o Aktívny systém udržiavania rýchlosti s funkciou Stop&Go.


Čo sa týka technológií konektivity a bezpečnosti, tam BMW ponúka priveľa na jeden článok. Popri všetkých tých štandardných a príplatkových možnostiach BMW ponúka rad 6 aj s podporou BMW ConnectedDrive založenom na Open Mobility Cloud, komunikáciu medzi vozidlami značky, asistent parkovania a diaľkovo ovládané parkovanie či nočné videnie BMW NightVision.

258 koní alebo viac

Na Slovensku bude hneď od spustenia predaja k dispozícii trojica motorov: 630i, 640i a 630d. 640i a 630d budú ponúkať pohon všetkých štyroch kolies xDrive, výkon novej 6 GT bude minimálne 258 koní a bude štandardne vybavená 8-stupňovým automatom. V budúcnosti sa očakáva spustenie predaja verzie so 4,4-litrovým biturbom V8, ktoré nachádzame v M550i xDrive s výkonom až 455 konských síl.


**BMW 630i Gran Turismo: 4-valcový benzínový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic.** Objem: 1 998 cm3, výkon: 190 kW (258 k) pri 5 000 – 6 500 ot./min., krútiaci moment: 400 Nm pri 1 550 – 4 400 ot./min. Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 6,3 sekundy, maximálna rýchlosť: 250 km/h. Kombinovaná spotreba paliva*: 6,6 – 6,2 l/100 km, Kombinované emisie CO2*: 152 – 142 g/km. **BMW 640i Gran Turismo / BMW 640i xDrive Gran Turismo: Radový 6-valcový benzínový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic.** Objem: 2 998 cm3, výkon: 250 kW (340 k) pri 5 500 – 6 500 ot./min., krútiaci moment: 450 Nm pri 1 380 – 5 200 ot./min. Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 5,4 sekundy / 5,3 sekundy, maximálna rýchlosť: 250 km/h / 250 km/h. Kombinovaná spotreba paliva*: 7,4 – 7,0 l/100 km / 8.2 – 7.7 l/100 km, Kombinované emisie CO2*: 169 – 159 g/km / 187 – 177 g/km. **BMW 630d Gran Turismo / BMW 630d xDrive Gran Turismo: Radový 6-valcový naftový motor, 8-stupňová prevodovka Steptronic.** Objem: 2 993 cm3, výkon: 195 kW (265 k) pri 4 000 ot./min., krútiaci moment: 620 Nm pri 2 000 – 2 500 ot./min. Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 6,1 sekundy / 6,0 sekundy, maximálna rýchlosť: 250 km/h / 250 km/h. Kombinovaná spotreba paliva*: 5,3 – 4,9 l/100 km / 5,9 – 5,5 l/100 km, Kombinované emisie CO2*: 139 – 129 g/km / 155 – 144 g/km.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.