Nové Punto je na svete! Príde aj k nám?

Fiat predstavil ďalšiu generáciu populárneho Punta. Nástupca obdržal nové meno a príťažlivý dizajn, má to však jeden háčik!
Vydané  Text: 

Viete aká je priemerná životnosť jednej generácie? Približne 6 až 7 rokov aj s faceliftom. Súdruhovia vo Fiate však medzi šestku a sedmičku strčili znamienko plus, a tak je posledná generácia na trhu už takmer 13 rokov. Dizajnéri sa to snažili zamaskovať niekoľkými modernizáciami či zmenami názvu. Po príchode na trh totiž tretia generácia malého Punta niesla prívlastok Grande, po štyroch rokoch ho zmenili na Evo a pri tretej modernizácii sa predsa len rozhodli použiť základný názov – Punto. Bežných ľudí tak dokázali popliesť ešte viac ako volebné prieskumy.
Posledné týždne sme však s napätím očakávali predstavenie novej generácie, ktorá by konečne prebrala štafetu úspešného modelu značky. Fiat nakoniec predstavil nástupcu Punta v Brazílii, má to ale háčik. Automobilka neplánuje automobil predávať na starom kontinente. Novinka je určená predovšetkým pre Južnú Ameriku, kde sa bude predávať pod názvom Argo.
Nám je to samozrejme veľmi ľúto, pretože auto má dostatok charakteru a pôsobí dynamickým dojmom. Predávať sa bude prevažne s benzínovými agregátmi s výkonom až do 103 kW. Umiestnenie výduchov ventilácie v interiéri nám dokonca pripomína automobily trojcípej hviezdy zo Stuttgartu. Vyzerá to nakoniec tak, že si Európania budú musieť na novú generáciu ešte nejakú chvíľu počkať. Ignorovať miestny trh však automobilka nemôže donekonečna a veríme, že sa skutočného nástupcu dočkáme už onedlho.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.