Číňania chcú Volvo

Kríza nezasiahla Ford takou silou ako Chrysler a General Motors, no automobilka aj tak plánuje sanáciu a chce sa zbaviť Volva. Záujem prejavili Číňania.
Vydané  Text: 

Čínska automobilka Beijing Automotive Industry Corp. (BAIC), ktorá sa nedávno zúčastnila na súboji o nemecký Opel, prejavila záujem o Volvo. Jej zástupcovia majú údajne už dnes navštíviť centrálu Volva v Göteborgu a prezrieť si vývojové a výrobné kapacity. Jej záujem vyvolal úmysel Fordu predať svoju švédsku dcéru v rámci sanačného programu. Ford zatiaľ s odrenými ušami odoláva kríze a ako jediný z detroitskej trojky nevyužil možnosť štátnej pomoci. Na posilnenie svojej pozície mieni na domácom trhu ponúkať úspešné európske modely Fiesta a Ka. Automobilke sa darí prežívať aj napriek tomu, že v posledných troch rokoch vykázala stratu celkovo 30 miliárd dolárov a len vlani dosiahla rekordný mínus takmer 15 miliárd dolárov. Koncern podľa vlastných údajov o predaji Volva rokuje s viacerými záujemcami. Zdroj: Financial Times Deutschland Spracovala: Soňa Zverková








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.