EXTRÉMNY TEST

Pod záťažou / Recenzia SsangYong Musso Grand

Ako sa správa SsangYong Musso Grand v ťažkom teréne? A keď má navyše na korbe 350 kg nákladu? Povedali sme si, že to zistíme!
Vybrali sme sa na Off-Road Ring pri Slovakia Ringu
Musso Grand nás prekvapilo terénnymi schopnosťami. Cena od 43 000 €
Vydané  Text: 
V meste je každý pán a aj keď sme už SsangYong Musso Grand skúšali aj v jemnom teréne, nie je to nič, čo by sme nazvali ako skutočný test jeho potenciálu. Vybrali sme sa preto na Off-Road Ring pri Slovakia Ringu, aby sme ho preverili trochu poctivejšie. A keďže pickupy sú aj o schopnosti nosiť náklad, naložili sme na korbu europaletu s nákladom vážiacim približne 350 kg. Treba povedať, že sme ju museli umiestniť na dĺžku, pretože na šírku by sa medzi podbehy zmestila iba veľmi tesne. Možno by to šlo, ale chceli sme si byť istí, tak sme ju umiestnili na dĺžku. Riadne sme ju pripevnili o štyri kotevné oká na korbe (pretože neplánujeme jazdiť po rovinke) a vyrazili sme.

So sebou!

Musím sa priznať, že som bol prekvapený, ako veľmi klesol podvozok pod našou záťažou, keďže predstavovala menej než polovicu z toho, čo Musso Grand podľa papierov znesie (cca 800 kg). Na druhej strane ešte stále zostala autu nadpriemerná svetlá výška. Treba dodať, že testovaný kus má príplatkovú 5-prvkovú tuhú zadnú nápravu zameranú viac na komfort. V ponuke je aj jednoduchšia, vybavená listovými perami, ktorá znesie ešte vyššiu záťaž (až 1 000 kg).

Takto vyzerá náklad 350 kg

Ako sa jazdí s takýmto nákladom? Musím povedať, že veľmi dobre. Je cítiť, že podvozok je na záťaž stavaný a kým prázdne Musso sa trošku natriasa a poskakuje (úplne bežný jav pri všetkých pick-upoch s výnimkou možno Raptora), zaťažené sa riadne upokojí a komfort na palube sa výrazne zlepší. Jasné, zrýchlenie sa otupí, ale to vôbec neprekáža, pretože 2,2-litrový diesel dokáže pohnúť s naloženým pick-upom veľmi presvedčivo. V zákrutách auto zostáva príjemne stabilné a ak sa občas aj pozabudnete, že máte na korbe náklad, nič zásadné sa nestane. Ak nič iné, za mokra prestanete mať problém s trakciou zadnej nápravy, kde musí za bežných okolností dosť často zasahovať trakčná kontrola. Brzdy si s nákladom poradili aj pri dynamickej jazde, rovnako tak 6-stupňová automatická prevodovka nijako nedávala najavo, že by bola v nejakom neštandardnom režime. Musím povedať, že jazda s nákladom sa mi vďaka väčšiemu komfortu natoľko zapáčila, že by som si možno trochu ľahší náklad nosil neustále so sebou. Spotreba totiž stúpla iba minimálne.  

Zdroje:  auto motor a šport č. 12/2022


Stránky: 1 2 3







Pokračujte na ďalší príspevok »