Technické údaje Dacia Logan MCV Stepway 0.9 TCe 90 S&S


Stretnúť dnes naftové auto, ktoré nerieši znižovanie škodlivín vo výfukových plynoch močovinou, je pomaly rarita. Mazda sa tomuto technickému riešeniu vyhla elegantne – znížila kompresný pomer 2,2-litrového motora na 14 : 1 a prepĺňa ho dvoma turbami. Čo to robí v praxi? Rozširuje vodičovi úsmev a vystačí si s menej ako 6 l/100 km!

Jazdiť s Mazdou 3 znamená, že sa dostanete do sveta, ktorý má takmer svoje vlastné pravidlá. Víta vás síce trochu užšie strihnutý interiér, no s ergonomicky rozloženými ovládačmi, ktorý neprepadol hystérii dotykových obrazoviek a odstraňovania tlačidiel. Skôr naopak. Konštruktéri ich spravili tak, že sa ich chcete dotýkať. Nastavovanie teploty budete upravovať o polstupne iba preto, lebo sa budete tešiť z presného a tuhého chodu ovládača. Presný chod s príjemne tuhým odporom má aj koliesko na nastavovanie vlastností vozidla a na zadávanie údajov do navigácie.

Športové gény Mazdy sa prejavujú aj na prístrojovej doske. Je len málo áut, ktoré vodiča presviedčajú, že informácia o otáčkach motora je dôležitejšia než o rýchlosti. Tvrdí to aj Mazda 3, pričom rýchlosť ukazuje iba na malom displeji. Alebo na výklopnom sklíčku spolu s výstrahami asistenčných systémov, tempomatom a s navigáciou. Tento náznak head-up displeja chválime, radšej by sme boli, ak by bol umiestnený vyššie. Takto premieta údaje do oblasti stieračov a aj pri plnom jase sa za denného svetla horšie vnímajú. V noci je to výrazne lepšie.

Ak spomíname noc, tak musíme pochváliť výkon LED svetlometov. S tmou bojujú veľmi úspešne a prispievajú k bezpečnej jazde. Riadiaca jednotka upravuje tvar lúča dostatočne rýchlo na to, aby neoslňoval oproti idúcich vodičov a bol dostatočne široký na okresných cestách.

Nesmiernym zdrojom potešenia z jazdy s Mazdou 3 bola manuálna prevodovka. Jej radenie je také presné a radiace dráhy také krátke, že si budete užívať aj neustále radenie v mestskej zápche. Rýchla zmena prevodov počas ostrej jazdy? Stačí stlačiť spojku a páka sa presunie takmer sama.

Mazda 3 dostala v rámci osvieženia tvarov vektorovanie výkonu, čiže v závislosti od rýchlosti a uhla natočenia volantu sa výkon presúva na pravé alebo ľavé koleso. V podstate tak nahrádza samosvorný diferenciál a uľahčuje prejazd zákrutami vo vyšších rýchlostiach. Jazda je pokojnejšia, plynulejšia a aj menej skúsený vodič si ju naplno užije. Fyzikálne limity sa posúvajú ďalej, no aj tie majú svoje hranice a prirodzená nedotáčavosť podporená ťažším motorom sa predsa len prejaví.

Inzercia

Konštruktéri nastavili odpruženie športovo tuho, no dali si záležať, aby tlmilo nerovnosti bez rázov do karosérie. Prispieva k tomu aj vysoká tuhosť karosérie, ktorá využíva vysokopevnostné ocele.

Interiér čalúnený bielou príplatkovou kožou vyzerá veľmi hodnotne a zároveň útulne, aj keď tunel medzi prednými sedadlami môže niektoré postavy tlačiť do lakťa. Poskytuje však dosť miesta na dĺžku vpredu aj vzadu, klesajúca línia strechy však uberá z priestoru nad hlavou. S variabilitou to Mazda 3 extra nepreháňa. Operadlá zadných sedadiel sa sklápajú bez schodu, aj keď s miernym stúpaním.

Inzercia

Záver Pokiaľ hľadáte auto, ktoré športové vlastnosti nepotrebuje okázalo prezentovať, boduje príťažlivým dizajnom a cenovo je pri výkone 110 kW z naftového motora porovnateľné s Hyundaiom i30 a výrazne lacnejšie než VW Golf, pozrite sa na ponuku Mazdy 3. Objem 2,2 litra vás odmení vysokým krútiacim momentom a priemerná spotreba vám z vrecka nevytiahne posledné drobné.

**Technické údaje | Mazda 3 2.2 Skyactiv-D150**
**Motor** preplň. naftový R4, 2 191 cm3
**Výkon** 110 kW (150 k) pri 4 500 ot./min. priemer
**Krútiaci moment** 380 Nm pri 1 800 Nm lepší
**Pohon a podvozok**: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 215/45 R 18.
**Batožinový priestor** 364/1 263 dm3 horší
**Rozmery**: 4 465 × 2 053\* × 1 450 mm, rázvor 2 700 mm, pohotovostná/celková **hmotnosť** 1 320/1 910 kg, objem nádrže 51 l.
**Najvyššia rýchlosť** 210 km/h priemer
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 8,1 s lepší
**Spotreba** 4,9/3,6/4,1 l/100 km horší
**Emisie CO2** 107 g/km horší
**Cena**/testované auto 20 090 €/ 27 025 € lepší
**Konkurenti**: VW Golf, Hyundai i30, Peugeot 308
\*so spätnými zrkadlami

ZnačkaDacia
ModelLogan MCV
TypStepway
Rok výroby/modelový ročník2018
Dĺžka4 492 mm
Šírka1 733 mm
Výška1 550 mm
Rázvor2 634 mm
Prevádzková hmotnosť 1 221 kg
Užitočné zaťaženie384 kg
Objem batožinového priestoru (min.) 573 dm3
Objem batožinového priestoru (max.) 1 518 dm3
Max. výkon90 66 kW
Max. výkon pri5 000 ot./min
Max. krútiaci moment140 Nm
Max. krútiaci moment pri2 250 ot./min
Max. rýchlosť168 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h12,4 s
Palivobenzín
Objem valcov 898 cm3
Usporiadanie valcov50
Počet valcov3
Poháňaná nápravapredná
Typ prevodovkymanuálna
Počet prevodových stupňov5
Kombinovaná spotreba5,6 l/100 km
Emisie CO2127 g/km
Cena12 130

Pokračujte na ďalší príspevok »



NOVÝ MODEL

Už vieme, ako bude vyzerať nová ŠKODA KODIAQ! Oficiálne skice dopĺňame o návrhy od umelej inteligencie

  • Týždeň pred svetovou premiérou zverejnila Škoda Auto dizajnové skice exteriéru novej generácie modelu Škoda Kodiaq.

     Medzi hlavné novinky patrí skulpturálne tvarovaná predná časť, výrazné hranaté podbehy kolies, kolesá s priemerom 17″ až 20″, robustný zadný nárazník a predné svetlomety Matrix-LED druhej generácie s kryštalickými dizajnovými prvkami 
  • SERVIS

    Čo sa stane so všetkými použitými batériami v autách? Tie nové vydržia oveľa dlhšie, ako sa očakávalo

  • Problém s veľkým množstvom nepoužiteľných batérií nakoniec nie je tak pálčivý, ako kritici spočiatku avizovali.

     Nové generácie batérií vydržia oveľa dlhšie, ale otázku ich ďalšieho života je stále potrebné zodpovedať. Kuriózne je, že používaná batéria dnes môže byť drahšia ako tá čisto nová od automobilky.
  • DOPRAVNÁ PORADŇA / PORUCHA NA DIAĽNICI

    K pokazenému autu na diaľnici zavolala Diaľničnú patrolu, platila aj tak. Chyba však nebola na strane NDS, odťah do servisu nemá kto preplatiť

  • Služby Diaľničnej patroly sú bezplatné, ale nevykonáva všetky služby, ktoré by mohol motorista potrebovať.

     Otázku od čitateľky o poplatkoch za odťah z diaľnice zodpovedala NDS.