TEST: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG

Octavia patrí od svojho uvedenia na trh k najžiadanejším modelom. Druhá generácia absolvovala decentný facelift, ktorý mal pridať viac emócií. Podarilo sa?
Vydané  Text: 
Škoda pri omladzovaní svojho zástupcu v nižšej strednej triede vsadila po stránke exteriéru najmä na úpravu prednej časti. Faceliftovaná Octavia druhej generácie dostala výraznejšie svetlomety zasahujúce do blatníkov a mohutnejšiu masku, ktorá pripomína učesanú ofinku uhladeného elegána. Zadné partie sú pre netrénované oko na nerozoznanie od verzií pred modernizáciou. Facelift je čas aj na interiérové zmeny, zaznamenali sme ich hneď niekoľko. V oblasti pasívnej bezpečnosti pribudli nové štandardne montované aktívne hlavové opierky WOKS, ktoré chránia predných cestujúcich v prípade nárazu zozadu. Ubudli však predpínače bezpečnostných pásov pre pasažierov na zadných sedadlách. Celkový dojem z interiéru sme mali podobný ako v prípade nového Volkswagenu Golf alebo Renaultu Mégane. Stúpla kvalita použitých materiálov a pribudli prvky vyšších tried, v tomto prípade z vlajkovej lode Superb. Pochvalne sa, podobne ako pred faceliftom, staviame k priestorovej ponuke, ergonómii a jednoduchosti obsluhy. Vrcholná verzia L&K znamená viac luxusu na palube. Počas testu nás rozmaznávala sériovo dodávaná automatická dvojzónová klimatizácia, asistent rozjazdu do kopca, tempomat či xenónové svetlomety. Navigačný systém Colombus s dotykovým displejom bol za príplatok 1 211 € (36 483 Sk). Opakovanie je matkou múdrosti, takže len pre pripomenutie: Octavia Combi (a aj liftback) disponuje vo svojej triede najväčším objemom kufra, ktorý v základe predstavuje gigantických 580 litrov. Prakticky zameraných záujemcov určite poteší jeho pravidelný tvar, nulová nakladacia hrana a aj maximálna kapacita po sklopení operadiel na úrovni 1620 litrov. Už teraz sa tešíme na deň, kedy sa pod prednou kapotou Octavie objavia naftové motory s technológiou vstrekovania common rail. Aj po modernizácii tu totiž stále klepú agregáty pracujúce na menej kultúrnom princípe čerpadlo-dýza. V testovanom aute sa nachádzalo staré známe 2.0 TDI s výkonom 103 kW (140 k), s ktorým si nie celkom dobre rozumela šesťstupňová dvojspojková robotizovaná prevodovka DSG. Konštruktérom sa nedá uprieť snaha o lepšie utlmenie hluku od motora, obmedzený ťah vo vyšších otáčkach a kultivovanosť však ostali po starom. Na druhej strane treba pochváliť spotrebu, ktorá sa mimo mesto zmestila do 5,5 a v meste do 7,5 litrov nafty na 100 km. Text: Peter Michalec Foto: PANER (2) a Martin Ruisl **Hodnotenie\* \* \* \* Plusy** Spracovanie interiéru, obrovský batožinový priestor, jazdné vlastnosti, stabilita aj pri vyšších rýchlostiach, spotreba paliva. **Mínusy** Kultúra chodu motora, prenos vibrácií do interiéru, horší komfort pruženia najmä s nezaťaženým autom. Technické údaje**Motor****naftový 2.0 R4**Zdvihový objem1968 cm3Výkon103 kW/140 k pri 4000 ot/minKrútiaci moment320 Nm pri 1750-2500 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4569 x1769 x 1468 mmRázvor2578 mmBatožinový priestor580/1620 lPohotovostná hmotnosť1 370 kg**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť206 km/hZrýchlenie 0-100 km/h9,7 sSpotreba počas testu6,7 l/100 km Spotreba uvádzaná výrobcom5,9 l/100 kmEmisie CO2156 g/km**Cena**Základná cena verzieod 25 393 € (764 990 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »