TEST: Renault Twingo RS

Vyzerá ako mestské auto, jeho vojnové sfarbenie a nebezpečné označenie však hovoria niečo iné… Twingo RS.
Vydané  Text: 
Renault Twingo sa nikdy neprofiloval ako provokatér premotorovaných hatchbackov, išlo mu skôr o ekonomické prevážanie nákupov z bodu A do bodu B. Francúzsky kúzelník však pričaroval novému Twingu zúrivú červenú farbu a označkoval ho všemocným RS. Pravoverní milovníci tejto nálepky sa možno budú chcieť vysmievať. Otázka je, dokedy. Interiér sa zbytočne nepokúša o komfortné imitácie, je ale vtipne riešený a vodič ešte skôr ako naštartuje, bude mať dostatok dôvodov na labužnícky úsmev. Nad očakávania dobré bočné vedenie sedadiel, pomerne presné radenie a hravé riadenie robia z toho krpca kvalitného vyzývateľa na súboj. Čo tam po neprehľadnom ovládaní autorádia, samostatne posuvných sedadlách vzadu či malom batožinovom priestore – hlavne, že máte pred očami prehľadný otáčkomer s tuningovým nádychom. Spojka, brzda, plyn sú tak právom označené ako pauza, stop a play… takže play. Motor s objemom 1,6 litra dosahuje výkon 98 kW (133 k), no nie je to žiaden zúrivý šprintér. Skôr kvalitným spôsobom sekunduje poriadne rýchlemu, príplatkovému podvozku „Cup“, ktorý na mestských nerovnostiach síce hrkoce a pohadzuje autom zo strany na stranu, ale na pokrútenej okresnej ceste nedá ani silnejším autám šancu. Jazda štýlom jednotka, plný play, pauza, dvojka a hlboko k podlahe play nie sú pre motor ničím nepríjemným, podvozok však do toho neustále vykrikuje, že chce viac. Hranice fyzikálnych zákonov sme teda zavreli do malého batožinového priestoru a skúšali sme, čo Twingo RS dokáže. A dokáže skutočne veľa. Renault Twingo RS akoby bol stvorený pre radosť z pokúšania kvality nervov majiteľov športových áut. Každá radosť je povinne zdanená. Ani Renault na to nezabudol a jeho motor si za 100-kilometrovú dávku endorfínov vypýta viac ako 8 litrov. No pri pokojnej jazde sme sa dokázali priblížiť aj k výrobcom udávaným 7 l/100 km. Pauza, stop… game over. Text: Samuel Vanko Foto: PANER , Peter Michalec **Hodnotenie \* \* \* \* Plusy** Dobre naladený podvozok, príjemný zvuk motora, riadenie. **Mínusy** Malý batožinový priestor, nepohodlné sedadlá vzadu. Technické údaje**Motor****benzínový 1.6 R4**Zdvihový objem1598 cm3Výkon98 kW (133 k) pri 6750 ot/minKrútiaci moment160 Nm pri 4400 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška3607 x 1688 x 1470 mmRázvor2368 mmBatožinový priestor165/959 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť201 km/hZrýchlenie 0-100 km/h8,7 sSpotreba počas testu8,0 l/100 km**Cena**Základná cena verzieod 13 490 € (406 399,74 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »