TEST: Opel Insignia: Auto roka v redakčnom teste

O jediný bod vyhral Opel Insignia v ankete Auto roka 2009 pred Fordom Fiesta. Podobne tesné bolo aj uvedenie tohto modelu na trh: stačilo meškať pol roka alebo rok a Opel by zďaleka nemal také vyhliadky ako teraz.
Vydané  Text: 

Nový model strednej triedy Insignia, ktorý nahrádza nie príliš úspešnú Vectru a úplne neúspešný Signum, mieri proti silnej konkurencii. Okrem vedúceho Passatu, nafúknutého Mondea je tu ďalej futuristiská Laguna a stále neopozeraná C5. Netreba zabudnúť ani na nedávno uvedených japonských nováčikov: „šestku“, Accord či Avensis. V našich zemepisných šírkach predstavujú asi najväčších rivalov modely od Škody, konkrétne Superb , ale tiež Octavia. Súperov, jedného lepšieho než druhého, je teda naozaj dosť. Pokiaľ sa ale záujemcovi o kúpu podarí posadiť sa za volant, asi málokto, kto okúsi vlastnosti novej Insignie, cúvne späť. Sú to možno až príliš silné slová na začiatok, ale je to skutočne tak: Opel Insignia bude hrať veľmi podstatnú úlohu a jeho úspech je pre firmu nadmieru dôležitý. Vyzbrojený je dobre a podľa nás sa svojej úlohy môže zhostiť s plnou parádou. Všetko sa začína vydareným dizajnom, ktorý vysokou prednou časťou, efektným tvarovaním bokov a športovo vyzerajúcimi zadnými krivkami, ako pri testovanom sedane, tak aj v prípade liftbacku, osloví veľmi široké skupiny záujemcov. Jediné, čo pôsobí trocha rušivým dojmom, je prekvapivo vysoká svetlá výška, aká sa dnes už pomaly nenosí, obzvlášť v zadnej časti. Aj pre to sa oplatí premýšľať
nad kúpou rozmerovo väčších kolies, ktoré Insignii nielen slušia. V jej prípade totiž neuberajú ani na komforte pruženia pri prejazde nerovností a nemajú vplyv ani na riadenie. Zatiaľ sa uspokojme s faktom, že na testovanom vozidle boli skoro gigantické plášte 245/45 R18 a podvozku náramne svedčili. Maximum, ktoré si môžete objednať je veľké až dvadsať palcov… Samotná výbava a cena je ďalšia veľmi dôležitá zástavka, pri ktorej pôsobivý Opel získava veľa bodov. Posúďte sami: základná verzia obsahuje stabilizačný systém, šesť airbagov, klimatizáciu, ale aj hmlovky či šestnásťpalcové disky kolies. Cena s benzínovým motorom 1.6 Ecotec (85 kW/115 k) štartuje pritom v prevedení sedan na 22 480 € (677 232 Sk). Vyšší stupeň Edition obsahuje už aj tempomat, automatickú klimatizáciu, elegantnejšie riešený interiér a sedemnásťpalcové kolesá. Nami testovaná naftová verzia 2.0 CDTI (96 kW/130 k) v uvedenej výbave stojí stále veľmi prijateľných 26 980 € (812 800 Sk). A pokiaľ nemáte hlboko do vrecka, môžete si doobjednať nespočetné množstvo príplatkových doplnkov ako v prípade prémiových sedanov: od veľmi vydarených adaptívnych bixenónových svetlometov (množstvom funkcií prekonajú aj tie v Superbe) cez zadné bočné airbagy až po elektronicky riadený
podvozok. Nielen bohatá výbava, ale aj široká ponuka verzií (vrátane motorových), je ďalším pilierom budúceho úspechu Insignie. Inak je to však s interiérom. Keď sme si naň zobrali prísny meter, objavili sme viaceré nedostatky. Prejavuje sa tu totiž vplyv vonkajších tvarov: vzadu je málo miesta nad hlavami pasažierov (osoby do 1,7 metra bez problémov, vyšší cestujúci sa budú musieť uskromniť). Pre nohy je miesto priemerné a pokiaľ má plochý a horšie prístupný kufor objem 500 litrov, tak snáď len po vyliatí vodou. Ak tieto neduhy akceptujete (deti ešte nevyrástli a na chatu chodíte rekreovať a nie trénovať sťahovanie), tak toto určite nebude dôvod, prečo by ste sa mali vzdať myšlienky zaobstarať si model Insignia. Zvyšok je totiž dobrý, lepšie povedané výborný. Posed vo vozidle je príjemný, prístrojová doska je riešená veľmi zaujímavo (až na zastaraný displej rádia á la desať rokov staré BMW) a v interiéri dominujú dôveryhodné materiály. Všetko funguje bezchybne, dokonca sa nám pozdávalo aj riadenie. Posledná vážnejšia výhrada smeruje k prehľadnosti karosérie: vysoký pontón neuľahčuje parkovanie, nahneval nás aj výhľad smerom vzad a malé spätné zrkadlá sme si takisto zapísali do kolónky mínusov. Všetky tieto nedostatky dokonala vynahradí jazda. Dúfam, že nám páni z Rüsselsheimu odpustia, ale od prvých
kilometrov sme mali pocit, akoby toto nebol Opel. Je skvelo ovládateľný, komfortný a zároveň životaschopný. Riadenie je rýchle a presné, radenie si bude užívať aj najzarytejší fanúšik automatov. Pozitívne sa staviame k tuhej karosérii, dobrému odhlučneniu kabíny a vôbec celkovému dojmu z jazdy. Insignia reže zákruty ako prémiové sedany a aj s osemnástkami (pravda s vysokými pneumatikami) je pritom dostatočne komfortná. Viac nie je čo dodať, s týmto autom je jednoducho radosť jazdiť a to sa dá len ťažko doložiť exaktnými hodnotami. Jazdu sme si užívali aj s priemerne výkonným naftovým agregátom. Jeho hlavnou devízou je nízka spotreba, pod ktorú sa najviac podpísalo dlhé odstupňovanie prevodovky. Papierových 96 kW (130 k) nie je v dnešnom svete nič extra, ale na pomerne veľkú Insigniu to stále stačí. Celkové naladenie pohonného ústrojenstva zvádza skôr k úspornému štýlu jazdy. Radiť môžete dlhé prevody pomerne skoro, motoru nevadí ani pásmo pod hranicou 1500. Nečudo, že spotrebu v meste sme udržali na úrovni 7,5 l/100 km. Pre zákazníkov je Insignia skvelá novinka, ešte významnejšia je však pre sieť predajcov a celú značku Opel. Nielen vďaka svojím kvalitám, ale i načasovaniu môže hrať dôležitejšiu úlohu než by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Insignia je celkom isto auto dôležitého (k)roku. Text: Michael Kudela Foto: Jan Dvořáček **Hodnotenie \* \* \* \* Plusy** Zaujímavý exteriér, originálny a funkčný interiér, vynikajúca tuhosť karosérie, perfektné jazdné vlastnosti, nečakaný komfort aj na 18-palcových kolesách, dobrá výbava, adekvátna cena, rozumná spotreba paliva. **Mínusy** Málo miesta vzadu a horšie nastupovanie, horšie prístupný batožinový priestor, zlý výhľad dozadu, malé vonkajšie spätné zrkadlá, cena niektorých príplatkových doplnkov Technické údaje**Motor****naftový 2.0 R4**Zdvihový objem1956 cm3Výkon96 kW/130 k pri 4000 ot/minKrútiaci moment300 Nm pri 1750-2500 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4830 x 1856 x 1498 mmRázvor2737 mmBatožinový priestor500 lPohotovostná hmotnosť1613 kg**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť205 km/hZrýchlenie 0-100 km/h11,1 sSpotreba počas testu6,1 l/100 kmSpotreba uvádzaná výrobcom5,8 l/100 kmEmisie CO2154 g/km**Cena**Základná cena verzieod 26 980 € (812 800 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.