TEST: Alfa Romeo Sportwagon 2.4 JTDm

Nadváha sa v dnešnom svete nenosí a v prípade krásnej talianskej modelky s menom 159 Sportwagon sa to ani nehodí. Pre Alfu Romeo to boli všetko známe fakty a preto sa ústredným motívom modernizácie modelu stala redukcia hmotnosti.
Vydané  Text: 

Rozhodnutie odstrániť nejaké tie nadbytočné kilá považujeme za veľmi správny krok. Alfa 159 Sportwagon sa totiž svojou hmotnosťou mohla rovnať autám vyššej strednej triedy (vážila až okolo 1,8 tony), takže hojné návštevy fitnescentra jej jednoznačne prospeli. Nijako tým našťastie neutrpel atraktívny dizajn, ktorý stále dokazuje, že svalovej hmoty neubudlo. Vypracované športové línie však v tomto prípade znamenajú úbytok bodov po stránke praktickej. Karoséria je menej prehľadná a ani kufor so svojím základným objemom 445 litrov a vysokou nakladacou hranou neohúri. Po sklopení asymetricky deleného zadného operadla nevzniká rovná plocha, ktorej zakrivenie je o niečo výraznejšie ako v prípade sokov v segmente. Menším hendikepom oproti konkurencii je aj stiesnený pocit z vnútorného priestoru. Automobily z dielne Alfa Romeo si ale pýtajú iný než prísne praktický meter. Dokazuje to napríklad palubná doska so stredovou konzolou natočenou k vodičovi, kde okrem tradičných prvkov nájdete aj ukazovateľ plniaceho tlaku turbodúchadla. Sedadlá sú famózne, okrem dostatku pohodlia počas dlhých ciest dokážu zároveň vďaka svojmu tvarovaniu poskytnúť výbornú bočnú oporu pri rýchlom prejazde zákrut. Riadenie je strmé a zároveň presné, dokonca ani radeniu šesťstupňovej manuálnej prevodovky niet čo vyčítať. Jazdné vlastnosti nemajú chybu. Podvozok modelu 159 jednoznačne patrí k špičke svojej triedy najmä po stránke stability, o málinko horšie je to len s komfortom pri prejazde výrazných nerovností. Ako sme už naznačili, motor je prepĺňaný a momentálne predstavuje vrcholnú naftovú motorizáciu radu 159. Jeho päť valcov produkuje solídnych 154 kW (209 k), ešte krajším údajom je však maximálny krútiaci moment 400 Nm papierovo dostupný už od 1500 otáčok. V reáli ho skutočne pocítite až okolo hodnoty 2200. Spotreba nafty sa v meste dá udržať pod hranicou 10 l/100 km, mimo mesta sa zmestíte do 8 l/100 km. Text: Peter Michalec Foto: Ivan Kelement (1) a Martin Ruisl **HODNOTENIE: \* \* \* \*** **Plusy** Ťah a akustika motora, pohodlné sedadlá s dostatočnou oporou, stabilita, jazdné vlastnosti. **Mínusy** Menší vnútorný a batožinový priestor, prehľadnosť karosérie. Technické údaje**Motor****prepĺňaný naftový R5 2.4**Zdvihový objem2387 cm3Výkon154 kW/209 k pri 4000 ot/minKrútiaci moment400 Nm pri 1500 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4660 x1828 x 1422 mmRázvor2700 mmBatožinový priestor445/1245 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť229 km/hZrýchlenie 0-100 km/h8,3 sSpotreba počas testu8,3 l/100 kmEmisie CO2170 g/km**Cena**Základná cena verzieod 36 000 € (1 084 536 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.