TEST: Dacia Sandero 1.6

Pri pomere ceny a poskytovanej protihodnoty sa dá ísť do ozajstných extrémov. Dacia Sandero sa však ešte celkom slušne pridŕža zdravého rozumu a nechce za to od vás veľa peňazí.
Vydané  Text: 
Dacia Sandero, o tom niet pochýb, je jedným z najlacnejších automobilov na našom trhu. Výrobca sa však viditeľne snažil, aby si nezískal aj nelichotivú reputáciu jedného z najškaredších. Pokus o moderný dizajn v tejto cenovej kategórii, tak v interiéri ako aj v exteriéri, je zjavný, či sa vydaril, nech posúdi každý sám, v rámci svojho individuálneho vkusu. Nedá nám však predsa len sa nepozastaviť nad niektorými nielen viditeľne, ale aj hmatateľne veľmi lacnými detailmi, ako je napríklad tvrdosť interiérových platov. To, čo nestojí veľa peňazí, a žiada si iba trochu vynaliezavosti a šikovnosti konštruktérov, je vnútorný priestor. Ak považujeme Sandero za malý hatchback, musíme konštatovať, že na jeho palubu sa nadpriemerne v pohode zmestia osoby (na dlhšiu cestu štyri, na kratšiu núdzovo aj päť) i náklad. Šetriť sa dá aj čo najmasovejšou výrobou. Napríklad tak, že sa jeden typ motora dáva do viacerých modelov. A tak sme si počas tohto testu skúšali už dobre známu benzínovú jednašestku od francúzskej matky s kosoštvorcovým logom. Nárokom Sandera úplne postačuje po dynamickej stránke, skromnejším jedincom je dokonca úplne zbytočná, uspokojí ich aj základná jednaštvorka. V lacnom aute ale logicky nebolo možné prehnane veľa investovať do odhlučnenia pohonu v uložení ani medzi motorovým priestorom a kabínou. To prosím berte ako varovanie pre veľmi citlivé uši. A čo podvozok? Nuž, ak ste zvyknutí na dynamickejšiu jazdu a na ňu lepšie uspôsobený automobil, máte však v rozpočte sumu len na úrovni obstarávacej ceny Sandera, tak sa radšej orientujte na nejakú solídnu jazdenku. Kompaktný francúzsky Rumun každopádne postačí bežným jazdným nárokom, nielen z hľadiska dynamiky, ale aj všeobecne po stránke bezpečnosti. Celkovo sa dá konštatovať, že ak nie ste rozmaznaní drahšími autami, Sandero vám za svoju obstarávaciu cenu v relatívnom meradle zabezpečí ozaj slušnú protihodnotu. Text: Ladislav Malák Foto: Ivan Kelement (1) a Peter Michalec **HODNOTENIE: \* \* \*** **Plusy** Vnútorný a batožinový priestor, obstarávacia cena, ťah motora. **Mínusy** Lacné materiály v interiéri, vláčnejšie riadenie, menej presné radenie, náklony karosérie v zákrutách, odhlučnenie motora. Technické údaje**Motor****benzínový R4 1.6**Zdvihový objem1598 cm3Výkon64 kW/87 k pri 5500 ot/minKrútiaci moment128 Nm pri 3000 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4020x1746x1534 mmRázvor2588 mmBatožinový priestor320/1200 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť174 km/hZrýchlenie 0-100 km/h11,5 sSpotreba počas testu7,9 l/100 kmEmisie CO2170 g/km**Cena**Základná cena verzieod 8 390 € (252 757 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »