TEST: Kia Picanto 1.1 CRDi

Faceliftovaná Kia Picanto s naftovým trojvalcom 1.1 CRDi sa v hustej premávke cíti ako doma, navyše si za to vypýta asketickú dávku paliva.
Vydané  Text: 
Najmenšia Kia si medzi pojazdnými nákupnými vozíkmi našla svoje pevné miesto pomerne rýchlo. Modernizáciou karosérie síce nezískala extra porciu príťažlivosti, milého výrazu má stále na rozdávanie. Niektoré prvky, ako napríklad chrómované kľučky dverí, majú ale lacný tuningový nádych a pôsobia nemoderne. Červený lak dodal Picantu nezbednícky výzor a napriek nekonfliktnej motorizácii sa dokázalo s mestskou džungľou vysporiadať bez náznaku hanby. Podľa hesla zaparkuješ všade tam, kde to iní vzdali, sme si nemuseli odopierať raňajky či poobedňajšieho šlofíka v prospech boja o parkovacie miesto. Interiér trpí známymi bolesťami vozidiel kategórie mini. Predovšetkým robustnejšie postavy si budú ideálnu polohu za volantom hľadať pomerne ťažko. V tomto smere trochu pomôže výškovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča, no stále sme sedeli pomerne vysoko. Absencia bočného vedenia sedadiel vyžaduje pri dynamickej jazde v zákrutách výraznú prácu telom. Vzadu je priestor tak akurát pre deti či tašky s nákupom, ktoré sa nám už nezmestili do skromného batožinového priestoru s objemom 157 litrov. Trojvalcový diesel si z nádrže berie naftu skromným štýlom, čím vyváži ranné studené klepotanie a aj nepríjemne vysoké otáčky vo vyšších rýchlostiach. Diaľnica bola pre Picanto 1.1 CRDi utrpením, auto sa samo pýtalo do upchatého mesta, kde sa tak výrazne neprejavuje slabšie odhlučnenie kabíny. Posúvanie sa v kolónach, parkovanie pri nákupných centrách a kľučkovanie v úzkych uličkách sú pre motor s výkonom 55 kW (75 k) tým správnym uplatnením. Solídny krútiaci moment 153 Nm síce nedáva autu športový nádych, rýchly útek z betónovej džungle ale hravo zvládne. V meste sa spotreba pohybovala okolo 5,5 l/100 km, čo ovplyvnilo aj náš výsledný priemer. Text: Samuel Vanko Foto: PANER (1), Martin Ruisl **HODNOTENIE: \* \* \*** **Plusy** Nízka spotreba, manévrovateľnosť, vnútorný priestor, spracovanie interiéru. **Mínusy** Hluk motora, krátke sprevodovanie, absencia bočného vedenia sedadiel. Technické údaje**Motor****prepĺňaný naftový R3 1.1**Zdvihový objem1120 cm3Výkon55 kW/75 k pri 4000 ot/minKrútiaci moment153 Nm pri 1900-2750 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška3535x1595x1480 mmRázvor2370 mmBatožinový priestor157/882 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť163 km/hZrýchlenie 0-100 km/h15,7 sSpotreba počas testu4,9 l/100 kmEmisie CO2116 g/km**Cena**Základná cena verzieod 9 990 € (300 959 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!