TEST: BMW 320xd Touring

Facelift trojkového radu od BMW priniesol so sebou okrem drobných zmien aj jednu podstatnú: pohon všetkých kolies je k dispozícii už aj s naftovým štvorvalcom.
Vydané  Text: 

Systém pohonu všetkých kolies xDrive má mníchovská vrtuľa veľmi dobre prepracovaný, jeho dostupnosť však bola v prípade trojkového radu obmedzená len na šesťvalce. To je ale minulosť, pretože v ponuke značky BMW nájdete aj verziu 320xd Touring. Jej štvorvalcový naftový agregát dosahuje výkon 130 kW (177 k) a je spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Motor nemá takmer žiadne slabiny. Aj v kombinácii s permanentnou štvorkolkou, ktorá v základe preferuje zadnú nápravu (v pomere 60:40), ponúka dostatočný výkon a slušný ťah v širokom pásme otáčok. Agregát dokáže zabrať pekne odspodu a pokojne ho môžete vytáčať až za hranicu 4000. Výhrady máme len k jeho nie práve ideálnemu odhlučneniu na voľnobehu, ktoré je dané pozdĺžnym uložením. Potešila nás však spotreba počas testu. V priemere si motor vypýtal len 6,5 litra nafty na 100 km, čo sa nám nepodarilo dosiahnuť ani pri niektorých kompaktoch. Pohon xDrive rozhodne patrí do výkladnej skrine mníchovskej automobilky. Jeho kvality sme ocenili nielen na suchých asfaltových cestách, kde auto aj pri rýchlom prejazde ostrých zákrut sedelo ako prikované, ale predovšetkým na zasneženom povrchu, kde sa ukáže famózna trakcia. Vzhľadom na naše rozbité cesty nás potešil zvolený rozmer zimných pneumatík. Šestnásťpalcové obutie dokázalo príjemne vyvážiť tvrdšie naladenie podvozka. Pred našim šantením na testovacom polygóne sme najprv úplne deaktivovali stabilizačný systém DSC (k dispozícii je aj čiastočné vypnutie kontroly trakcie DTC) a potom sme už s ľahkosťou a radosťou strúhali tiahle dlhokánske drifty. Udržať kontrolu nad autom bolo pritom veľmi hravé, stačili jemné korekcie volantom a správne narábanie s plynovým pedálom. Text: Peter Michalec Foto: Ivan Kelement (1) a Martin Ruisl **HODNOTENIE: \* \* \* \*** **Plusy** Kvalita spracovania, sedadlá, dobrý a plynulý ťah motora, čitateľné a veľmi bezpečné jazdné vlastnosti, ovládateľnosť, trakcia. **Mínusy** Menší vnútorný priestor, utlmenie motora na voľnobehu, gumené dorazy radiacej páky. Technické údaje**Motor****prepĺňaný naftový 2.0**Zdvihový objem1995 cm3Výkon130 kW/177 k pri 4000 ot/minKrútiaci moment350 Nm pri 1750-3000 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4520 x1817 x 1418 mmRázvor2760 mmBatožinový priestor460/1385 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť226 km/hZrýchlenie 0-100 km/h8,3 sSpotreba počas testu6,5 l/100 kmEmisie CO2146 g/km**Cena**Základná cena verzieod 37 200 € (1 120 687 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.