TEST: Audi A6 3.0 TDI quattro

Redakcia, 22.02.2009
Rýchlosť automobilového kolotoča je neúprosná. V Audi to veľmi dobre vedia, a preto sa rozhodli modernizovať svojho zástupcu vo vyššej strednej triede.

Faceliftovaný model A6 spoznáte na ceste veľmi ľahko podľa pásika šiestich diód, ktorý sa dostal hneď pod predné svetlomety. Decentné krivky ostali, menšia zmena sa udiala v zadných partiách, kde možno nájsť úplne nové riešenie svetiel s LED technológiou. Prvotriedna kvalita interiéru s výbornou ergonómiou sa stala akousi prirodzenou súčasťou vozidiel z nemeckého Ingolstadtu. K dokonalosti však chýba ešte o čosi viac modifikovaný a zjednodušený systém Multi Media Interface (MMI), ktorý sa stará o kompletný infotainment posádky.

Priestorová ponuka vpredu i vzadu bude rozhodne vyhovovať aj fajnovejším jedincom. Veľmi slušným údajom sa môže pochváliť kufor s kapacitou 546 litrov. Testovaný model bol v pozitívnom zmysle doslova predávkovaný rôznymi prvkami aktívnej bezpečnosti. Na autá tzv. v mŕtvom uhle dozeral side assist, odstup od vozidiel pred nami kontroloval a reguloval aktívny tempomat ACC, prípadný mikrospánok a následné neželané vybočenie z jazdného pruhu si zas zobral na starosť lane assist...

Audi A6 počas testu predviedlo sebavedomé jazdné vlastnosti. Nerovnosti (okrem ostrých priečnych) dokázalo pruženie absorbovať do stratena. Na zákruty sa toto auto vyslovene teší, keďže v talóne skrýva presné riadenie a pohon všetkých štyroch kolies quattro. Smerová stabilita bola prekvapujúca, veľakrát sme mali pocit, že oblúk sme prepálili a „ono“ to stále držalo stopu.

Naftový šesťvalec s výkonom 176 kW (240 k), ktorý spolupracoval so šesťstupňovou prevodovkou tiptronic, sa ideálne hodil k reprezentatívnemu charakteru auta. Ide o kultivovaný a tichý agregát, ktorý dokáže ťahať pekne odspodu a nesklame ani vodičov prahnúcich po dynamických jazdných zážitkoch. Príjemne nás prekvapili aj jeho palivové nároky, celkový priemer sa na konci testu ustálil na hodnote 7,5 l/100 km.

Text: Peter Michalec
Foto: PANER (1) a Martin Ruisl

HODNOTENIE: * * * * *

Plusy
Kvalita spracovania a použitých materiálov, odhlučnenie vozidla, úsporný a kultivovaný motor s primeranou spotrebou, komfort pruženia, pohon všetkých kolies quattro.

Mínusy
Obsluha systému MMI, pruženie pri prejazde ostrých priečnych nerovností.

Technické údajeMotorprepĺňaný naftový 3.0 V6Zdvihový objem2967 cm3Výkon176 kW/240 k pri 4000-4400 ot/minKrútiaci moment500 Nm pri 1500-3000 ot/minKarosériaDĺžka x šírka x výška4927 x 2030 x 1459 mmRázvor2843 mmBatožinový priestor546 lJazdné výkonyMaximálna rýchlosť250 km/hZrýchlenie 0-100 km/h6,8 sSpotreba počas testu7,5 l/100 kmEmisie CO2189 g/kmCenaZákladná cena verzieod 49 730,00 € (1 498 166 Sk)