TEST: Toyota Corolla 1.6 VVT-i

Redakcia, 20.02.2009
Corolla sa stala počas svojich deviatich generácií pojmom. S jej dobrým menom sa výrobca nechcel celkom rozlúčiť, a tak ho ponechal aspoň novému sedanu. Testovali sme ho s motorom 1.6 VVT-i

Odvahu výrobcu urobiť hrubú čiaru za menom Corolla v prípade pre Európu ťažiskového hatchbacku sme už pochválili. Zachovať reputáciu tohto mena teda musí už len sedan. A na testovanom aute je aj dosť jasne vidno, že sa o to výrobca veľmi snažil. Hneď prvým pozitívnym zistením bolo, že auto zjavne kvalitatívne stúplo oproti predošlej generácii sedanu. Pomohli tomu niektoré prvky z nového Aurisa a kvalitnejšie materiály. Tvrdým plastom v interiéri sa však výrobca stále celkom nevyhol.

Vnútorný priestor je na veľmi dobrom štandarde nižšej strednej triedy. Batožinový takisto ujde, nahnevala nás ale absencia akéhokoľvek otváracieho tlačidla či kľučky na veku kufra. Podvozok patrí rozhodne k silnejším stránkam vozidla. Je ladený pomerne komfortne, nemusíte sa však báť nekontrolovateľného pohojdávania: je bezpečný, stabilný a vypočítateľný. Vylepšiť by sa každopádne dalo odhlučnenie odvaľovania kolies.

Motor testovaného auta bol príjemným prekvapením. To, že krútiaci moment vrcholí až pri 5200 otáčkach, by mohlo naznačovať jeho vysokootáčkovú charakteristiku a neochotu odspodu. Opak je však pravdou. Variabilný manažment ventilov VVT-i vyčaruje príjemne vyrovnaný ťah s postupným nárastom a bez prekvapivo slabých miest. Samozrejme, ani tých maximálnych 152 Nm ale nedokáže zabezpečiť dynamiku, ktorá by sa mohla uchádzať o prívlastok športová. Tento motor je skrátka robený do pohody, a to aj po stránke kultúry chodu a odhlučnenia.

V oblasti spotreby môžeme v zásade vyjadriť spokojnosť. Aj na výrobcom sľubovaných 6,9 l/100 km by sme sa mohli dostať, chcelo by to však vyhýbať sa rýchlym diaľničným jazdám, pri ktorých zákonom povolené tempo znamená ručičku otáčkomera laškujúcu s hodnotou 4000. Indikátor preradenia síce v tomto smere pomáha, zišla by sa ale radšej dlhšia päťka, alebo chýbajúca šestka.

Text: Ladislav Malák
Foto: Ivan Kelement (1) a Martin Ruisl

HODNOTENIE: * * * *

Plusy
Bezpečné a čitateľné jazdné vlastnosti, komfort pruženia, kultúra chodu a vyvážený ťah motora, vnútorný priestor.

Mínusy
Otváranie a zatváranie batožinového priestoru, hluk odvaľovania kolies, tvrdé plasty v interiéri.

Technické údajeMotoratmosférický benzínový 1.6 R4Zdvihový objem1598 cm3Výkon91 kW/124 k pri 6000 ot/minKrútiaci moment157 Nm pri 5200 ot/minKarosériaDĺžka x šírka x výška4540x1760x1470 mmRázvor2600 mmBatožinový priestor450 lJazdné výkonyMaximálna rýchlosť195 km/hZrýchlenie 0-100 km/h10,4 sSpotreba počas testu7,2 l/100 kmEmisie CO2162 g/kmCenaZákladná cena verzieod 17 921,40 € (539 900 Sk)