TEST: Ford Kuga 2.0 TDCi

Ford nachádza v poslednom období stále viac odvahy prisypať poriadnu dávku športového korenia. Počas prvého testu nás o tom presvedčilo aj nové SUV menom Kuga.
Vydané  Text: 
Namiesto „nové“ by sa patrilo napísať „prvé“ SUV, teda v európskom ponímaním, neberúc do úvahy archaické americké mastodonty modrého oválu s tuhými nápravami a nie príliš úspešný pokus o útok na Európsky trh importovaným modelom Maverick pred pár rokmi. A keďže konkurencia v tomto segmente je hustá, bolo nutné hlavu z davu, aby si ju publikum všimlo. Napríklad tak, že sa výrobca pokúsil o možno najšportovejší model svojho segmentu. Značnú dávku dynamiky sľubuje už exteriérová štylistika, odvážne a nápadne formovaná filozofiou kinetického dizajnu. Našťastie to však nie sú plané sľuby a Kuga je dynamická aj mnohými atribútmi svojich vnútorných hodnôt, najmä podvozkom. Ak odpisujete autá triedy SUV z dôvodu, že pri ich výške nemôžu mať dostatočne športové jazdné vlastnosti, v prípade Kugy musíte urobiť výnimku. Vyššie položené ťažisko síce trochu cítite, inak je ale toto auto mrštnejšie a stabilnejšie ako kdektorý priemerný osobák. Na oplátku ale počítajte s komfortom pruženia, ktorý vám miestami dosť intenzívne pripomenie (ne)kvalitu slovenských ciest. K výbornému handlingu dopomáha aj pomerne ostré riadenie (iba 2,7 otáčky medzi dorazmi), čo však tiež má svoje tienisté stránky. Áno, hádate správne, problém sa vyskytne pri rýchlej jazde, kedy musíte ozaj dávať pozor na prudké pohyby volantom. Takže podvozkové suma sumárum: pomerne jednoznačná športovosť, so všetkým dobrým aj menej dobrým, čo k tomu patrí. Motor, v čase testu jediný, ktorý môže mať Kuga pod kapotou, nestíhame chváliť vo všetkých možných aj nemožných aplikáciách autorov z koncernu PSA, a tiež vo Fordoch, napríklad nedávno vo Focuse Combi. V tomto konkrétnom prípade nám čelá trochu zvrásnila akurát spotreba. Prednedávnom sme spolu s kolegami v porovnávacom Master-Teste na špeciálnom okruhu, kde sa jazdí na spotrebu, síce podliezli priemer udávaný výrobcom o dve deci, celkovo sme však zaznamenali takmer desiatku. Tento náš vlastný test trochu reputáciu v oblasti reálnej spotreby napravil, priemer 8,6 l/100 km však stále o vyše dva litre prekračuje papierové sľuby. Pri dynamických rezervách motora mohol výrobca pokojne pomôcť lepšej hospodárnosti prevádzky aspoň o máličko dlhším sprevodovaním. Do interiéru sa športovosť preniesla najmä vplyvom dynamického exteriérového dizajnu na vnútorný priestor. Nepočítajte s lepšími než priemernými hodnotami, hlavne v batožinovom priestore, ktorého objem je reálne ešte o 50 litrov menší než uvádzame v tabuľke, pričom tento rozdiel tvorí priestor pre rezervu. Pochváliť v kabíne každopádne musíme kvalitu materiálov (tých tvrdých nie je veľa) a aj ich spracovania. Text: Ladislav Malák Foto: PANER (2) a autor **Hodnotenie \* \* \* \* Plusy** Dynamické jazdné vlastnosti, presné riadenie, ťah a kultúra chodu motora, kvalita materiálov a vypracovania. **Mínusy** Komfort pruženia, stabilita v priamom smere pri rýchlej jazde, objem kufra, spotreba. Technické údaje**Motor****prepĺňaný naftový 2.0**Zdvihový objem1997 cm3Výkon100 kW/136 k pri 3800 ot/minKrútiaci moment320 Nm pri 2000 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4443 x 1842 x 1710 mmRázvor2690 mmBatožinový priestor410/1405 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť180 km/hZrýchlenie 0-100 km/h10,7 sSpotreba počas testu8,6 l/100 kmEmisie CO2169 g/km**Cena**Základná cena verzieod 33 160,72 € (999 000 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!