Test: Peugeot 207 SW Outdoor: IDE SA VON!

Modely SUV sú pre mnohých našincov drahé, alebo ich skrátka nepotrebujú. Aj majiteľ malého Peugeota 207 SW sa ale poteší, keď si môže kúpiť niečo z ich vlastností.
Vydané  Text: 

Outdoor stojí na vrchole ponukového listu modelu 207 SW, ako jedna z dvoch špičkových alternatív (tou druhou je Sport, s orientáciou jasnou už z názvu). Outdoor na prvý pohľad, najmä keď má takto žiariaci svetlý odtieň ako nami testované auto, odlíši ochranné oplastovanie prahov, lemov blatníkov a nárazníkov, najmä zospodu. To, čo na obrázkoch až tak nevidno, je kryt aj pod motorom. Chválime, trochu sme sa však pozastavili nad (podľa nášho názoru) zbytočne lakovanými bočnými lištami na dverách. Pozornejšie oko odhalí aj mierne plusy v oblasti svetlej výšky, ktoré prinášajú výslednú hodnotu 127 mm vpredu a 132 mm vzadu. Nie je to žiaden extrém, na poľnej alebo lesnej ceste smerom k chate však sú situácie, keď oceníte každý extra milimeter. Na jazdných vlastnostiach a komforte pruženia je zvýšený a zosilnený podvozok cítiť iba minimálne, najmä o máličko výraznejšími bočnými náklonmi, nie je to však nič, čo by dramaticky zhoršovalo slušný štandard dvestosedmičky. Už sme spomínali, že Outdoor spočíva na špičke ponuky, tak len upresníme, že za jeho cenu dostanete okrem iného napríklad aj hliníkové 16-palcové disky alebo strešné nosiče v čiernej farbe. Z dvoch párov motorov, ktoré sa do verzie Outdoor montujú, sme mali k dispozícii silnejší benzín objemu 1,6 litra. Do takéhoto auta by sme si síce lepšie vedeli predstaviť niektoré vydarené naftové HDi, nedá sa ale povedať, že by nás sklamal. Je kultúrny, pružný a s hmotnosťou verzie Outdoor, vyššou iba o 27 kg, si poradí aj celkom dynamicky. A spotreba? Je pravda, že plne variabilný manažment ventilov od BMW ako autora tohto motora, sa dokáže postarať o pozoruhodne nízke spotreby, nie však za každých okolností. Keď skrátka motoru stúpate na krk, tak si svoje vypýta. Stačí sa ale iba trochu krotiť a reálny konzum hneď klesá. V prípade nášho testu na iba čosi vyše pol litra nad úroveň, sľubovanú výrobcom. Text: Ladislav Malák Foto: PANER (2) a Peter Michalec **Hodnotenie \*\*\*\* Plusy** Zvýšený a zosilnený podvozok, ochranné oplastovanie karosérie a kryt pod motorom, kultúra a pružnosť motora, spotreba pri plynulej jazde, výbava. **Mínusy** Mierne zvýšené bočné náklony, lakované bočné ochranné lišty, spotreba pri dynamickej jazde. Technické údaje**Motor****benzínový 1.6 R4**Zdvihový objem1598 cm3Výkon88 kW/120 k pri 6000 ot/minKrútiaci moment160 Nm pri 4250 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4156x1750x1527 mmRázvor2540 mmBatožinový priestor337/1258 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť194 km/hZrýchlenie 0-100 km/h10,4 sSpotreba počas testu7,0 l/100 kmEmisie CO2152 g/km**Cena**Základná cena verzieod 545 000 Sk (18 090,69 €)








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.