Jazdený automobil: Opel Astra 1.4 16V

Dobre etablovaný Model Opel Astra s interným označením „H“ čaká približne o rok generačná výmena. Pred jeho odchodom do zaslúženého dôchodku sme sa rozhodli na trhu jazdených vozidiel siahnuť po základnej benzínovej verzii 1.4 16V (66 kW/90 k).
Vydané  Text: 

Astra tretej generácie sa na našom trhu zdržiava od roku 2004. Máloktorý model nižšej strednej triedy sa môže pochváliť takým výberom motorizácií, pričom nijako nezaostáva ani ponuka karosárskych prevedení. Nám sa do rúk dostal päťdverový hatchback vybavený základnou benzínovou pohonnou jednotkou, ktorý bol prihlásený do evidencie v roku 2005 a odvtedy s ním stihol jediný vlastník nabehať úctyhodných 120 000 kilometrov. Ozaj poriadnu porciu zvládla Astra so vztýčenou hlavou. Na karosérii síce boli nejaké tie škrabance, ale stav podvozka sa nám javil v poriadku. Horšie na tom bolo jedno z predných ložísk, ktoré dávalo pri určitých rýchlostiach hlasne najavo, že ho treba vymeniť. Všimli sme si ešte uvoľnené tesnenie na ľavých zadných dverách a nefunkčný klaksón. Ani v jednom z prípadov však nejde o finančne náročnú opravu, ktorá by mala výrazne zaťažiť peňaženku potenciálneho záujemcu. V interiéri sme nepostrehli žiadne výraznejšie známky opotrebenia. Všetky ovládacie prvky fungovali bez zaváhania, niekomu by z pohľadu pohodlia ale mohla chýbať klimatizácia a elektrické ovládanie zadných okien. Päťdverová Astra ponúka celkom slušný vnútorný priestor a aj dobre využiteľný kufor so základným objemom 350 litrov. Menšou chybičkou krásy celého modelového radu je absencia teplomeru chladiacej kvapaliny a komplikovanejšie ovládanie funkcií palubného počítača, plusom zas jazdné vlastnosti. Základný benzínový agregát objemu 1,4 litra s výkonom 66 kW (90 k), ktorý spolupracuje so šesťstupňovým manuálom, svojimi parametrami stačí požiadavkám nenáročného zákazníka. Nemožno od neho čakať dynamické zázraky, ale keď si naňho zvyknete, stane sa z neho príjemný spoločník aj na dlhších cestách. Počas testu sme s ním jazdili za 6,5 l/100 km. Text: Peter Michalec Foto: Martin Ruisl **Plusy** Tuhá karoséria, veľký výber karosárskych verzií a motorov, vnútorný priestor. **Mínusy** Absencia teplomeru chladiacej kvapaliny, nervóznejší podvozok na nekvalitnom povrchu, vyššia spotreba benzínových turbomotorov. **Časté poruchy:** Praskajúce halogénové žiarovky H7, uvoľnená kulisa radenia, poruchové alternátory (1.9 CDTi), zlá regenerácia filtra pevných častíc (naftové motory), vôle v tiahlach stabilizátorov, prelomené plastové tlačidlá na diaľkovom ovládaní. **Naše odporúčania:** Z benzínovej ponuky odporúčame motor 1.8 16V (103 kW/140 k), ktorý disponuje dobrým priebehom krútiaceho momentu a má prijateľnú spotrebu. Rozhodne sa vyhnite naftovému agregátu 1.3 CDTi (66 kW/90 k). Ten potrebám auta nepostačuje, je poruchový a navyše nadmerne spotrebúva olej. Vozidlo zapožičala na test spoločnosť AAA Auto.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.