Test: Audi A3 Sportback

Redakcia, 02.01.2009
Audi S3 je veru poriadny čert. Aj nami testovaný „obyčajný“ Sportback s dvestokoňovým benzínovým dvojlitrom, pohonom quattro a prevodovkou S tronic, však celkom slušne vytŕča rožky.

Vynechajte z výberu verziu s 3,2-litrovým šesťvalcom, ktorý je pod nosom kompaktného modelu predsa len trochu ťažký, odškrtnite si povedzme aj spomenuté S3, ktoré je pre širšie publikum už predsa len príliš silnou kávou a dostanete presne túto najvyššiu možnú kombináciu: Audi A3 Sportback 2.0 TFSI quattro S tronic. A nebudete ľutovať....

Dvojlitrové TFSI je vari najlepší motor svojej objemovej a výkonovej triedy. Subjektívny pocit z jeho ťahu a z dynamiky, ktorú vozidlu udeľuje, podstatne prevyšuje očakávania od objektívnych čísiel. Pridajte si k tomu efektívny prenos tejto spontánnej sily na cestu všetkými štyrmi kolesami a musíte uznanlivo kývať hlavou. A keď pripočítate ešte aj svižne radiaci šesťstupňový dvojspojkový robot menom S tronic, tak sa mierne kyvkanie mení na poriadny headbanging.

Výborným hráčom v celkovo veľmi príjemne svižnej športovej dynamickej partii je aj podvozok. Tie najhoršie slovenské hrboľodrómy síce nemá veľmi rád, stačí však priemerná kvalita asfaltu a jazdným vlastnostiam ani komfortu pruženia takmer niet čo vyčítať.

Vnútorným priestorom nepatrí Audi A3 Sportback k premiantom segmentu, o to však nikdy ani nešlo a priemerné nároky svojej cieľovej skupiny rozhodne uspokojí. Len škoda nie práve veľkého kufra....

Práve pre podpriemernú batožinovú kapacitu sa piata hviezdička finálneho rezultátu testu otriasala v základoch. Zatiaľ síce vydržala, štyristolitrových kompaktných hatchbackov však pribúda, a tak sa logicky musí postupne zvyšovať naša náročnosť a prísnosť hodnotenia. Takže zatiaľ celkovo na výbornú, pozor ale na konkurenciu, pretože (ani) tá nespí.

Text: Ladislav Malák
Foto: PANER (2) a Martin Ruisl

**Hodnotenie *****

Plusy** Kultúra chodu, ťah a akustika motora, radenie prevodovky DSG, jazdné vlastnosti, trakcia, dynamika, kvalita materiálov a vypracovania.

Mínusy Komfort pruženia na hrboľatom asfalte, batožinový priestor.

Technické údajeMotorbenzínový 2.0 R4Zdvihový objem1984 cm3Výkon147 kW/200 k pri 5100-6000 ot/minKrútiaci moment280 Nm pri 1750-5000 ot/minKarosériaDĺžka x šírka x výška4292x1765x1421 mmRázvor2578 mmBatožinový priestor302/1032 lJazdné výkonyMaximálna rýchlosť236 km/hZrýchlenie 0-100 km/h6,7 sSpotreba počas testu8,0 l/100 kmEmisie CO2180 g/kmCenaZákladná cena verzieod 37 000,00 € (1 114 662 Sk)