Test: Audi A3 Sportback

Audi S3 je veru poriadny čert. Aj nami testovaný „obyčajný“ Sportback s dvestokoňovým benzínovým dvojlitrom, pohonom quattro a prevodovkou S tronic, však celkom slušne vytŕča rožky.
Vydané  Text: 

Vynechajte z výberu verziu s 3,2-litrovým šesťvalcom, ktorý je pod nosom kompaktného modelu predsa len trochu ťažký, odškrtnite si povedzme aj spomenuté S3, ktoré je pre širšie publikum už predsa len príliš silnou kávou a dostanete presne túto najvyššiu možnú kombináciu: Audi A3 Sportback 2.0 TFSI quattro S tronic. A nebudete ľutovať…. Dvojlitrové TFSI je vari najlepší motor svojej objemovej a výkonovej triedy. Subjektívny pocit z jeho ťahu a z dynamiky, ktorú vozidlu udeľuje, podstatne prevyšuje očakávania od objektívnych čísiel. Pridajte si k tomu efektívny prenos tejto spontánnej sily na cestu všetkými štyrmi kolesami a musíte uznanlivo kývať hlavou. A keď pripočítate ešte aj svižne radiaci šesťstupňový dvojspojkový robot menom S tronic, tak sa mierne kyvkanie mení na poriadny headbanging. Výborným hráčom v celkovo veľmi príjemne svižnej športovej dynamickej partii je aj podvozok. Tie najhoršie slovenské hrboľodrómy síce nemá veľmi rád, stačí však priemerná kvalita asfaltu a jazdným vlastnostiam ani komfortu pruženia takmer niet čo vyčítať. Vnútorným priestorom nepatrí Audi A3 Sportback k premiantom segmentu, o to však nikdy ani nešlo a priemerné nároky svojej cieľovej skupiny rozhodne uspokojí. Len škoda nie práve veľkého kufra…. Práve pre podpriemernú batožinovú kapacitu sa piata hviezdička finálneho rezultátu testu otriasala v základoch. Zatiaľ síce vydržala, štyristolitrových kompaktných hatchbackov však pribúda, a tak sa logicky musí postupne zvyšovať naša náročnosť a prísnosť hodnotenia. Takže zatiaľ celkovo na výbornú, pozor ale na konkurenciu, pretože (ani) tá nespí. Text: Ladislav Malák Foto: PANER (2) a Martin Ruisl **Hodnotenie \*\*\*\*\* Plusy** Kultúra chodu, ťah a akustika motora, radenie prevodovky DSG, jazdné vlastnosti, trakcia, dynamika, kvalita materiálov a vypracovania. **Mínusy** Komfort pruženia na hrboľatom asfalte, batožinový priestor. Technické údaje**Motor****benzínový 2.0 R4**Zdvihový objem1984 cm3Výkon147 kW/200 k pri 5100-6000 ot/minKrútiaci moment280 Nm pri 1750-5000 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4292x1765x1421 mmRázvor2578 mmBatožinový priestor302/1032 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť236 km/hZrýchlenie 0-100 km/h6,7 sSpotreba počas testu8,0 l/100 kmEmisie CO2180 g/km**Cena**Základná cena verzieod 37 000,00 € (1 114 662 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.