Renault Mégane CC 2.0 dCi: CC + DCI? OUI!

Redakcia, 22.10.2007
Coupé – Cabrio je žáner, pri ktorom ešte stále nie sme celkom dobre navyknutí na naftu. Mégane s motorom 2.0 dCi nás ale posunul o ďalší veľký kus bližšie od temnoty k svetlu.

Zásluhu na príťažlivosti kombinácie cécéčkového Méganu a dvojlitrového décéíčka majú obe jej strany. Poďme sa najprv pozrieť na tú nezvyklejšiu: agregát, ktorému v spaľovacích priestoroch horí motorová nafta.

Po vydarených verziách jednapäťkového a jednadeviatkového turbodiesela sme sa pred časom v podaní nového dvojlitra dočkali veľmi príjemného prekvapenia. Jeho aplikácia v tomto testovanom aute nám výborné dojmy iba potvrdila.

Po stránke ťahu nemá 2.0 dCi vo výkonovej verzii 110 kW (150 k) prakticky žiadne slabé pásmo. Pekne ťahá zdola, stredné pásmo preletí so suverénnou vehementnosťou a dych mu nedôjde ani pri atakovaní pásma 4500. Ďalšou skvelou vizitkou je kultúra chodu a odhlučnenie. Pri zatvorenej streche je to temer šepot kvetín, nepríjemného klepotu sa však nemusíte báť ani po jej otvorení.

Ani po stránke spotreby niet do čoho pichnúť kritickým perom. Trochu dlhšie sprevodovanie dobre odstupňovaného šesťrýchlostného manuálu a mierne krotenie sa v dynamických excesoch nám vynieslo iba nepatrené prekročenie šesťlitrovej hodnoty.

Po stránke podvozka patrí Mégane určite prinajmenšom k lepšiemu priemeru segmentu. Vplyv krútenia otvorenej karosérie na jazdné vlastnosti je minimálny, temer žiadny. Už menej potešiteľný je jej pukot a vrzgot, pri otvorenej i zatvorenej streche.

Na záver ešte pár dobrých a menej dobrých správ z interiéru. Ani nemusíte priplácať za kožené čalúnenie, aby ste mali pocit, že vás obklopujú kvalitné materiály. Počítajte však s tým, že si tento dobrý pocit užijete iba vpredu. Pri rázvore len 2,52 metra a špecifikách karosérie typu CC sú zadné sedadlá ozaj iba veľmi núdzové.

HODNOTENIE: * * * *

Plusy:
Dynamika, kultúra chodu a odhlučnenie motora, spotreba, batožinový priestor pri zatvorenej streche, materiály v interiéri, komfort pruženia, odolnosť kabíny voči prievanu.

Mínusy:
Pukot a vŕzganie karosérie, málo miesta na zadných sedadlách.

Technické údajeMotorpreĺňaný naftový 2.0 R4Zdvihový objem1995 cm3Výkon110 kW/150 k pri 4000 ot/minKrútiaci moment340 Nm pri 2000 ot/minKarosériaDlžka x Šírka x Výška:4355x1777x1404 mmRázvor2522 mmBatožinový priestor190/490 lJazdné výkonyMaximálna rýchlost213 km/hZrýchlenie 0-100 km/h9,5 sSpotreba pocas testu6,4 l/100 kmCenaZákladná cena verzieod 993 900 Sk s DPH