Mazda 6 2.0 MZR: Bežec s kufrom

Redakcia, 03.12.2008
Pri kúpe kombi strednej triedy sa obvykle preferuje naftová pohonná jednotka. Mazda 6 však ukazuje, že aj benzínový motor môže byť zaujímavou voľbou.

Aktuálna generácia Mazdy 6 sa už od začiatku profiluje ako športovec s dynamickou vizážou. Inak to nie je ani v prípade kombi, ktoré navyše pridáva aj zaujímavé priestorové pomery. V interiéri sa štvorica dospelých nemá na čo sťažovať. Pohodlie umocňujú aj úhľadná palubná doska s prehľadným ovládaním a dobre tvarované pohodlné sedadlá.

Kufor Mazdy 6 ponúka v základnom usporiadaní 519 litrov. Celkom sa nám pozdávalo riešenie uchytenia roletky o piate dvere. Priestor sa tak odkryje už pri ich otvorení a s plnými rukami nákupov netreba rozmýšľať nad tým, ako si vytvoriť čo najlepší prístup do kufra. Naše nadšenie ale trochu zvädlo v momente, kedy sme potrebovali roletku demontovať, pretože háčiky na veku sú vcelku nepoddajné. Presne naopak je to ale so sklápaním operadla, ktoré sa dá navyše ovládať aj priamo z batožinového priestoru.

Výsledkom niekoľkých pohybov rúk je zaujímavých 1751 litrov priestoru, čo šestku kvalifikuje aj na menšie sťahovanie. Úplne rovná plocha a nulová nakladacia hrana sú samozrejmosťou. Konštruktéri mysleli tiež na často prehliadanú otázku kam s roletkou. Pod podlahou kufra totiž nájdete špeciálne na tento účel tvarovanú priehradku. Nám sa ale viac páčila druhá možnosť: ukotviť teleso roletky na sklopené operadlo a z druhého otvoru vytiahnuť praktickú deliacu sieť.

Naše testované auto poháňal dvojlitrový benzínový štvorvalec, ktorý po naštartovaní takmer nepočuť. Len ručička otáčkomera prezrádza, že pod kapotou sa niečo deje. Hoci papierovo nepatrí Mazda k šprintérom, subjektívny dojem dynamiky je veľmi príjemný. Agregátu vyhovujú stredné až vyššie otáčky a veľmi ochotne reaguje na stlačenie akcelerátora. Potešenie z jazdy umocňuje agilné riadenie a pozoruhodne presný chod radiacej páky.

S prihliadnutím na veľkosť a výkon auta nie je spotreba na hranici 8 l/100 km pri bežnej jazde neprimeraná. Mimo mesta by sme však ocenili trochu dlhšie sprevodovanie, ktoré by ušetrilo pár decilitrov paliva. Naopak v meste sa pripravte na dvojciferné hodnoty. Benzín je však u nás stále lacnejší než nafta.

Text: Martin Ruisl
Foto: PANER (1), Ladislav Malák

**HODNOTENIE****

Plusy** Športové jazdné vlastnosti, vnútorný priestor, variabilita, kvalita spracovania, kultúra chodu motora.

Mínusy Tvrdší a hlučnejší podvozok, tvrdé plasty v interiéri, krátke sprevodovanie, komplikovanejšia manipulácia so zadnou roletkou.

Technické údajeMotorbenzínový 2.0 R4Zdvihový objem1999 cm3Výkon108 kW/147 k pri 6500 ot/minKrútiaci moment184 Nm pri 4000 ot/minKarosériaDĺžka x šírka x výška4756x1795x1490 mmRázvor2725 mmBatožinový priestor519/1751 lJazdné výkonyMaximálna rýchlosť208 km/hZrýchlenie 0-100 km/h10,3 sSpotreba počas testu7,8 l/100 kmEmisie CO2171 g/kmCenaZákladná cena verzieod 909 900 Sk (30 203,15 €)