Peugeot 308 SW: Dávka priestoru

Redakcia, 20.11.2008
Modelový rad 308 automobilky Peugeot sa nedávno rozšíril o verziu kombi s tradičným prívlastkom SW. Jej kvality sme si preklepli v kombinácii s benzínovým motorom 1.6 VTi.

Kombi verzia sa na rozdiel od základného modelu môže pochváliť originálnejším riešením zadnej časti. O jej dizajne možno polemizovať, v každom prípade ale vyzerá zaujímavo, a čo je dôležitejšie, postaral sa o riadnu dávku priestoru i variability. Všetko to rozbehol natiahnutý rázvor, ktorý oproti hatchbacku narástol o 100 mm a aj väčší zadný previs.

Výsledkom týchto úprav je viac miesta na nohy pre zadných cestujúcich či špičkový batožinový priestor, ktorý v základnom usporiadaní ponúka 573 litrov prepravnej kapacity. Z modelu 308 SW sa dá vydupať až 1736 litrov, tento údaj však dostanete až po úplnej demontáži nie práve najľahších sedadiel druhého radu.

Variabilita vnútorného priestoru si v modeli 308 SW pýta palec nahor: zadnú lavicu tvoria tri samostatné sedadlá, ktoré sa dajú podľa potreby pozdĺžne posúvať, sklápať, preklápať či úplne vybrať z vozidla. Vďaka rovnakému uchyteniu sú dokonca použiteľné aj na treťom rade, na ktorý si možno dokúpiť ďalšie dve samostatné sedadlá a získať tak sedemmiestny automobil. A aby toho nebolo málo, prepravu dlhších predmetov uľahčuje sklápateľné operadlo spolujazdca.

Plusom kombi verzie (ako aj základného modelu) je utlmenie aerodynamického hluku a zvukov prichádzajúcich z motora, o niečo horšie je na tom odhlučnenie podvozka, ktorý je mimochodom pri športovej jazde veľmi hravý a najmä zadná časť zvykne pri prudkých manévroch trocha zatancovať.

S motorom sme si veľa zábavy neužili. Benzínový štvorvalec 1.6 VTi (88 kW/120 k) kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou je na pomerne robustné auto trochu slabý. Navyše si vyžadoval s ohľadom na spotrebu umné narábanie s plynovým pedálom. V meste a na diaľnici sme sa počas testu pohybovali okolo 9 l/100km, komótna jazda na okreskách zabezpečila spotrebu 6,5 litra, pričom priemer sa napokon ustálil na hodnote 8,1 litra benzínu na 100 km.

Text: Peter Michalec
Foto: PANER (1) a autor

**Hodnotenie:****

Plusy** Vnútorný priestor, objem batožinového priestoru, variabilita, odhlučnenie kabíny od aerodynamiky a motora.

Mínusy Slabšie utlmenie podvozka, dynamika motora, vyššia spotreba paliva.

Technické údajeMotorbenzínový 1.6 R4Zdvihový objem1598 cm3Výkon88 kW (120 k) pri 6000 ot/minKrútiaci moment160 Nm pri 4250 ot/minKarosériaDĺžka x šírka x výška4500 x1815x1555 mmRázvor2708 mmBatožinový priestor573/1736 lJazdné výkonyMaximálna rýchlosť189 km/hZrýchlenie 0-100 km/h12,0 sSpotreba počas testu8,1 l/100 kmEmisie CO2169 g/kmCenaZákladná cena verzieod 602 000 Sk (19 982,74 €)