VW Golf 1.4 TSI DSG7: Nepodceňovať

Volkswagen Golf piatej generácie je na konci svojho životného cyklu. Netreba sa však k nemu otáčať chrbtom a najmä nie vtedy, keď sa v ňom nachádza benzínový turbomotor a nový sedemstupňový robot DSG.
Vydané  Text: 

Golf V pomaly odchádza do dôchodku, na scénu prichádza očakávaná šestka. Na našom trhu je ale stále aktuálna piata generácia. Tú slovenskí zákazníci dôverne poznajú, a tak sa nebudeme rozpisovať o tradičných golfáckych kvalitách, ku ktorým patria výborné jazdné vlastnosti, kvalita spracovania interiéru, ergonómia ovládania či slušný vnútorný priestor. Zameriame sa teda rovno na pohonné ústrojenstvo. Pod kapotou testovaného auta potichu priadol benzínový agregát 1.4 TSI s výkonom 90 kW (122 k), ktorý výborne spolupracoval s úplne novou sedemstupňovou dvojspojkovou robotizovanou prevodovkou DSG. Motor je v zmysle filozofie downsizingu prepĺňaný, čo v praxi znamená nielen nárast výkonu, ale aj krútiaceho momentu, v našom prípade to bolo na hodnotu 200 Nm. Pri miernom rozbehu vodič vôbec nepostrehne radenie vyšších stupňov. Robot to robí potichu a nenápadne, bez akéhokoľvek trhnutia. Pri 60 km/h sme už mali zaradený najvyšší siedmy, pričom motor točil 1200 otáčok a palubný počítač ukazoval aktuálnu spotrebu 3,5 litra benzínu na 100 km… Ľudovo povedané, ak jazdíte „pod turbom,“ nároky agregátu na palivo sú minimálne. Pri diaľničnom tempe 130 km/h bude otáčkomer ukazovať číslo 2700 a z nádrže ubudne asi 6,5 litra benzínu na každých 100 km/h. S plynom na podlahe sa okrem vyššej spotreby (maximálne však do 10 l/100 km) menia aj reakcie prevodovky. Tá dokáže rýchlo podradiť, pričom pri preradení na vyšší stupeň je už cítiť jemnulinké trhnutie. DSG ponúka aj možnosť manuálneho radenia či športový režim „S“ určený pre dynamické vyžitie. Celkovo sme s „dožívajúcim“ Golfom jazdili za 6,3 l/100 km. Text: Peter Michalec Foto: Ivan Kelement (1) a Martin Ruisl **Hodnotenie\*\*\*\* Plusy** Kultivovaný motor s dobrým ťahom a primeranou spotrebou, radenie a reakcie prevodovky DSG, jazdné vlastnosti, kvalita spracovania. **Mínusy** Pri výrazne dynamickej jazde vyššia spotreba paliva, drahá príplatková výbava. Technické údaje**Motor****benzínový 1.4 R4**Zdvihový objem1390 cm3Výkon90 kW/122 k pri 5000 ot/minKrútiaci moment200 Nm pri 1500-4000 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4204x1759x1513 mmRázvor2578 mmBatožinový priestor350/1305 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť197 km/hZrýchlenie 0-100 km/h9,4 sSpotreba počas testu6,3 l/100 kmEmisie CO2139 g/km**Cena**Základná cena verzieod 620 294,30 Sk (20 590,00 €)








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.