Toyota Corolla 2.0 D-4D:Trvanlivý tovar

Redakcia, 18.10.2007
Toyota Corolla je všetkým známa ako auto, ktoré vydrží aj nemožné. Platí to však aj pre jej poslednú generáciu? Vyskúšali sme to na vlastnej koži.

Trochu netradične sme si na test vybrali pomerne nové auto. Každá generácia Toyoty Corolla bola ukážkou, ako postaviť kvalitné vozidlo, ktoré vám môže slúžiť, bez preháňania, aj celý život. Zaujímalo nás, čo v živote Corolly znamenajú tri roky prevádzky a čo všetko na nej za ten čas prestalo nefungovať tak ako má.

Pod kapotou sme mali výborný naftový štvorvalec 2.0 D-4D s priamym vstrekovaním common-rail. Napriek pomerne mladému veku mal náš motor najazdených už viac ako 130 000 km. Jeho kondícii to však nijako neublížilo, naopak, agregát sa nám zdal v najlepších rokoch. Bol tichý a aj tesne po studenom štarte nevydával žiadne neprirodzené zvuky.

Výfuk nedymil ani pri prudkej akcelerácii. Výkon 66 kW (90 k) nie je nič pre športovú jazdu, ale na pohodové cestovanie krajinou bohato stačí. Motor sa dobre cítil aj v 1500 otáčkach, pri potrebe razantnejšej jazdy to však chcelo držať ručičku otáčkomera nad hodnotou 2000. Keď vás donúti situácia, dokážete Corollu rozbehnúť na celkom slušnú rýchlosť, pričom si turbodiesel stále zachová skromný apetít. Spotreba je celkovo silnou stránkou tohto motora. Podľa palubného počítača by sme s ňou najazdili viac ako 1000 km, čo znamená, že sme jazdili približne za 5 l/100 km.

Interiér bol na nerozoznanie od nového, slušnú porciu kilometrov dobre zvládli aj sedadlá, ktoré neboli vôbec vysedené. Všetky ovládače fungovali ako nové a plasty v interiéri neboli nikde poškrabané.

Už sme v redakcii testovali veľa jazdených áut. Zodpovedne preto môžeme prehlásiť, že Corolla je jedným z najodolnejších, ak nie dokonca najodolnejšie jazdené auto, s akým sme sa stretli. Autá s podstatne menej najazdenými kilometrami boli na tom horšie, nielen opotrebením interiéru, ale aj podvozka a motora.

Plusy:
spoľahlivosť, účinné brzdy, ponuka karosárskych verzií

Mínusy:
malá ponuka na trhu, chudobné výbavy základných verzií, málo nápaditý dizajn

Časté poruchy:
Korózia výfukového potrubia, predčasne opotrebované spojkové obloženie, prepálené tesnenie pod hlavou valcov vplyvom čoho dochádza k úniku chladiacej kvapaliny, nízka kapacita akumulátorov, vŕzganie vnútorných plastov, korózia brzdových kotúčov, nepravidelný účinok bŕzd

Naše odporúčanie:
Pre poslednú generáciu Toyoty Corolla je testovaný motor veľmi dobrou voľbou. Dvojliter vyniká pomerne kultúrnym chodom, dobrým ťahom už z nízkych otáčok a predovšetkým nízkou spotrebou nafty. Neskôr bol tento motor nahradený rovnako výkonným naftovým motorom s objemom len 1,4 litra, no ten je nedostatkovým a drahým tovarom. Corolla má aj dobrý základný benzínový motor 1.4 VVT-i. Je kultivovaný, pružný a vzhľadom na svoj výkon aj dostatočne úsporný.

Vozidlo zapožičala na test spoločnosť AAA Auto.