Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion: Asketik

Volkswagen chce svojimi modelmi Blue Motion presvedčiť predovšetkým nízkou spotrebou a emisiami CO2. Každá minca má ale dve strany a v prípade modelu Polo to teda znamená nejeden kompromis.
Vydané  Text: 

Ten sa v tomto prípade volá 1.4 TDI. Áno, je to známy koncernový trojvalec s technikou vstrekovania čerpadlo-dýza. V automobilke ho navyše vyzbrojili filtrom pevných častíc, preto v Pole Blue Motion pracuje silnejšia verzia s výkonom 59 kW (80 k). Podľa technických tabuliek by auto malo spotrebovať v meste 4,9, mimo mesta 3,2 a kombinovane 3,8 l/100 km a vypustiť do ovzdušia 99 gramov CO2 na kilometer. Technologický balík Blue Motion spočíva v upravenej riadiacej jednotke motora, predĺženom odstupňovaní prevodovky, upravenej aerodynamike a špeciálnych pneumatikách s nižším valivým odporom. Privítali by sme však aj nižšiu hlučnosť, na niektorých povrchoch totiž pneumatiky prekričali aj motor. Emisie prenecháme zeleným a my sa zameriame na spotrebu. Tú nám s radosťou ukáže palubný počítač. To však nie je jediná vymoženosť, v našom testovacom aute nám Volkswagen doprial aj elektrické okná či klimatizáciu. Viac by sme však ocenili osvetlenie batožinového priestoru. Polo Blue Motion sa totiž dodáva len s pomerne chudobnou základnou výbavou Trendline a všetky komfortné drobnosti si treba priplatiť. Nekultúrnosť agregátu 1.4 TDI je všeobecne známa vec. V tomto prípade sa však pridávajú aj tvrdé interiérové plasty, ktoré pri 1700 otáčkach rozohrajú svoj koncert. Malé naftové motory obvykle neprekypujú entuziazmom a treba im pomôcť prevodovkou. To sa však v Pole Blue Motion nedeje. Ak chcete skutočne šetriť životné prostredie, musíte štýl jazdy prispôsobiť autu. V tomto prípade to znamená minimalizovať jazdu po meste, lebo tá Polu Blue Motion skutočne nevonia a len s námahou stlačíte konzum pod 5,5 litra. Spotrebu a možno aj náladu zlepší jazda mimo mesta, kde je auto predsa len príjemnejším spoločníkom. No dosiahnuť hodnoty uvádzané výrobcom si vyžaduje veľmi ľahkú nohu a pevné nervy. Text: Martin Ruis Foto: PANER (2), autor b>HODNOTENIE: \* \* \* **Plusy** Vnútorný priestor, presné radenie a riadenie, množstvo odkladacích priestorov. **Mínusy** Kultúra chodu motora, tvrdé plasty, hlučný podvozok, vysoká cena verzie. Technické údaje**Motor****naftový 1.4 R4**Zdvihový objem1422 cm3Výkon59 kW/80 k pri 4000 ot/minKrútiaci moment195 Nm pri 1800-2200 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška3916x1650x1467 mmRázvor2465 mmBatožinový priestor270/1030 lPohotovostná hmotnosť **Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť176 km/hZrýchlenie 0-100 km/h12,8 sSpotreba počas testu5,1 l/100 kmSpotreba uvádzaná výrobcom3,8 l/100 kmEmisie CO299 g/km**Cena**Základná cena verzieod 541 598 s DPH








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.