Opel Vectra Caravan 2.2 DTI: Caravaning v praxi

Redakcia, 17.10.2007
Vectra bola v štatistikách predajov večne za Passatom a nič na tom nezmenila ani jej hranatá generácia interne označovaná písmenom C. Jej problémom však bol skôr horší imidž, než skutočné kvality.

Podceňovať Vectru C môže len človek neznalý pomerov. Hoci Vectra vždy bola a je v tieni Passata, neznamená to, že sa s touto pozíciou zmierila. V roku 2002 musela Vectra C nahradiť nielen odchádzajúcu generáciu, ale aj končiacu Omegu, čo vysvetľuje jej rozmery na vrchole strednej triedy. Logiku potom dáva aj obrovské kombi, ktoré sa za svoj batožinový priestor nemusí hanbiť ani pred samotnou Omegou Caravan. Pomáha jej k tomu aj, v porovnaní so sedanom, o 130 mm dlhší rázvor náprav.

Presne takúto verziu sme si teda trochu preklepli a zistili, či nám nahradí obľúbenú Omegu.

Pod kapotou testovanej Vectry klopal naftový štvorvalec 2.2 DTI (92 kW/125 k) s priamym vstrekovaním common-rail a vstrekovacím čerpadlom Bosch CP3. Slabšia verzia 2.0 DTI má radiálne čerpadlo Bosch VP44 PSG 16, ktorého riadiaca jednotka sa nedá samostatne opravovať a musí sa kvôli tomu meniť celé čerpadlo. Pozor, drahá záležitosť!

Naša dvadvojka mala najazdených 160 000 km. Ostrejší chod motora prezrádzal, že už má niečo za sebou, ale jeho ťah bol stále v norme. V dobrom svetle sa ukázala aj jeho spotreba počas testu.

S najazdenými kilometrami si poradila aj spojka, ktorá na veľkých a výkonných kombi dosť trpí. Vo Vectre bola v dobrom stave a jej výmena zatiaľ nie je potrebná. Interiér auta pôsobil novým dojmom a okrem zakódovaného autorádia a nefunkčných cúvacích senzorov nás za jej volantom nič nerozladilo. Klimatizácia bola na sklonku života a dýchala z posledného.

Prekvapení sme boli z mimoriadne komfortného podvozka, o ktorom môžu majitelia Passatov len snívať. V zákrutách sme sa síce nakláňali viac než je obvyklé, to pohodlie však za to stálo. Hlučnosť náprav bola stále v norme.

Opel Vectra rozhodne nepodceňujte. Ako sme sami zistili, ani 160 000 km tomuto nemeckému poctivcovi zdravie nepodlomí. Za podstatne menšie peniaze tak môžete mať plnohodnotnú a navyše komfortnejšiu náhradu večne ospevovaného Passata.

Plusy
komfortné pruženie, obrovský batožinový priestor, dobré odhlučnenie

Mínusy
neobratnosť, rozmiestnenie ovládacích prvkov, nezáživné jazdné vlastnosti

Časté poruchy
Vôle v zavesení predných kolies, predčasná korózia výfuku, tečúce tlmiče pruženia, netesnosti podtlakového vedenia v motore, nefunkčná elektromagnetická spojka kompresora klimatizácie, poruchy servoriadenia, praskajúce halogénové žiarovky H7 v hlavných svetlometoch, nefunkčný displej na palubnej doske.

Naše odporúčanie
Výborným agregátom je pre Vectru turbodiesel 1.9 CDTI 16V (110 kW/150 k). Je vybavený priamym vstrekovaním common-rail a pochádza z dielní Fiatu. Orientujte sa na verzie bez filtra pevných častíc. Vyslovene zlý nie je ani naftový 2.0 DTI (74 kW/100 k), ale keď môžete, vyberte si nejaký silnejší agregát. Problematickým ho robí najmä nákladná výmena vstrekovacieho čerpadla Bosch VP44, pretože ho v servise neopravujú, ale vždy ho vymieňajú komplet celé.

Vozidlo zapožičala na test spoločnosť AAA Auto.