Audi A3 Cabrio 1.8 TFSI: Prázdninové lásky

Redakcia, 27.07.2008
Audi A3 Cabrio si túto letnú sezónu bezpochyby uloví nejednu korisť. Mužom imponuje jeho sebavedomie, ženám zase schopnosť strhávať na seba pozornosť. Nevytratí sa však jeho náklonnosť s poslednými slnečnými lúčmi?

Modelová paleta najmenšieho Audi sa s príchodom jeho faceliftu rozrástla o otvorenú verziu Cabrio. Nahlas to nikto nepovie, no otvorené Audi A3 Cabrio má namierené do segmentu malých prestížnych kabrioletov a na muške nemá nikoho iného ako BMW 1 Cabrio. Na rozdiel od vyšších segmentov tu nie sú jeho ambície prehnané, pretože tradiční klienti otvorených áut majú iné priority, než športovo založení vodiči prahnúci po zadnom pohone. Audi si tak chce odkrojiť čo najväčší kus trhového koláča a ide na to tou najsprávnejšou cestou.

Nové Cabrio je totiž komfortné. Dokonca tak, že za jeho volantom vám ani na chvíľu nebude behať po rozume slovíčko športový. Automobilka ho síce rada v súvislosti s novými modelmi používa, no v reálnom živote väčšina zákazníkov od kabrioletu očakáva plavnú a komfortnú jazdu. Audi to pochopilo, a tak, hoci si marketing automobilky stále neodpustí tlačové materiály prepchaté slovíčkami športový, vedzte, že nová átrojka z vás na zlej ceste nevytrasie dušu, ani v nej nebudete nadskakovať ako v BMW 1.

Na druhej strane ani jej reakcie na pokyny volantu nebudú tak chirurgicky presné, ako to predvádza Cabrio z Mníchova. V ostrej zákrute zatočíte volantom a Audi si zvolí nový smer až po krátkej chvíli. Keď sa mu nechce a prejde do kontrolovanej nedotáčavosti, jednoducho uberiete plyn a auto sa po chvíli opäť chytí. Skrátka klasika, žiaden tvrdý šport. V únosnej miere zostávajú aj bočné náklony karosérie. Na elektromechanické riadenie s premenlivým účinkom rovnako ako na prílišnú snahu volantu vrátiť sa do stredovej polohy si musíte chvíľku zvykať, napriek tomu nie je riadenie mŕtve a aspoň náznakmi s vami komunikuje.

Motor je excelentný. Jeho pružnosť a ochota v širokom spektre otáčok z neho robia ideálneho partnera rovnako na výhliadkovú jazdu ako bláznenie sa v serpentínach. Stačí ho podržať nad 1500 otáčkami a potrebný záťah máte vždy na dosah vašej pravej nohy. Vo vyšších otáčkach má agregát dosť sily na to, aby dal výbornému podvozku zabrať na ktorejkoľvek okreske.

Tlačte ho na krv a jeho zvuková kulisa ostáva stále na veľmi príjemnej a nevtieravej úrovni. O zábavu pod holým nebom sa stará aj pevná karoséria, ktorá sa zachveje až v ostrých zákrutách s veľkými dierami. Ani na rozbitom povrchu sa však nemusíte báť vŕzgania interiérových plastov, neslávne známeho z francúzskych kabrioletov. Veľmi dobre sa motor prezentoval aj v otázke spotreby. Pri pokojnej jazde sme dokázali zariadiť spotrebu len 6,8 l/100 km, aj pri občasnom využívaní maximálneho potenciálu výkonného motora sme spotrebu udržali pod hranicou 8 l/100 km.

Text: Václav Lipavský
Foto: PANER (2), autor

HODNOTENIE: * * * *

Plusy
Komfortný podvozok, kvalitný interiér, pozícia sedenia za volantom, výkonný motor, spotreba bez ohľadu na jazdný štýl.

Mínusy
Miesto na zadných sedadlách, multifunkčný volant len za príplatok, celkovo drahšia príplatková výbava.

Technické údajeMotorprepĺňaný benzínový 1.8 R4Zdvihový objem1798 cm3Výkon118 kW/160 k pri 5000-6200 ot/minKrútiaci moment250 Nm pri 1500-4200 ot/minKarosériaDĺžka x šírka x výška4238x1765x1424 mmRázvor2578 mmBatožinový priestor260 lJazdné výkonyMaximálna rýchlosť217 km/hZrýchlenie 0-100 km/h8,3 sSpotreba počas testu7,9 l/100 kmEmisie CO2174 g/kmCenaZákladná cena verzieod 989 670 s DPH